همشهری آنلاین: مجموعه آثار کیهان کلهر، موسیقیدان و آهنگساز نامدار همزمان با روز تولد وی در ایران منتشر می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی قرار می‌گیرد.

Kalhor

به گزارش همشهري آنلاين، این مجموعه شامل هشت آلبوم است که پیش‌تر از سوي موسسه آوای دوست منتشر شده بود و اين بار در يك بسته به همت نشر موسيقي ساز آواز به بازار مي‌آيد. این آثار عبارتند از «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «تنها نخواهم ماند»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده سه آلبوم «غزل» با عنوان «گزیده غزل».

قرار است اين مجموعه همزمان با روز تولد کلهر منتشر شود و طبق برنامه پس از پیش‌فروش اینترنتی در روزهاي سوم و چهارم آذر، تعداد محدودی از این آثار از سوي وي امضا مي‌شود و به دست خریداران مي‌رسد. ساز آواز انتشار چند اثر دیگر کلهر از جمله همنوازی با رامبرانت تریو و تومانی دیاباته را عهده‌دار است که در ماه‌های آینده منتشر مي‌شوند.

كيهان كلهر سوم آذر ۱۳۴۲ در اسلام‌آبادغرب در استان كرمانشاه به دنيا آمده و ساز تخصصی وي كمانچه است. در كارنامه اين موسيقيدان و نوازنده شهير همكاري با بزرگاني چون استاد محمدرضا شجريان، شهرام ناظري، حسين عليزاده، شجاعت حسين‌خان، يو يوما، عاليم قاسم‌اف و آهنگسازي براي چند فيلم سينمايي هم به چشم مي‌خورد.

کد خبر 386651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha