همشهری آنلاین: فرمانده دریابانی کیش از توقیف ۲ فروند لنج صیادی حامل ۲ تن انواع ماهی و دستگیری ۱۶ نفر خدمه آن ها در آب های این جزیره خبر داد.

رحیم جهانبخش

به گزارش ایرنا، سرهنگ رحیم جهانبخش روز شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این عملیات افزود: نیروی دریابانی کیش شب گذشته براساس وظایفی که در حوزه حفاظت از آبزیان، منابع دریایی و نظارت بر نحوه صیادی بر عهده دارد، موفق به توقیف 2 فروند لنج صیادی خارجی متعلق به کشورهای همسایه در آب های جزیره کیش شد.

وی بدون اشاره به نام کشور یا کشورهایی که لنج های صیادی آن ها توقیف شده است اظهار کرد: در این عملیات یک فروند از لنج های غیرمجاز که قصد فرار از آب های کشورمان را داشت در نهایت با هشدارهای نیروهای دریابانی جزیره کیش به همراه دیگر لنج صیادی توقیف شد.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش اظهار کرد : 2 تن انواع ماهی و آبزیان شامل برخی گونه های در حال انقراض که ممنوعیت صید دارند و مقادیر زیادی تور ریز نامرئی کشف شد.

سرهنگ جهانبخش ارزش ریالی ماهی های توقیف شده را 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود : حفاظت از حوزه منابع آبی جزیره کیش و محیط زیست بسیار مهم است و اجازه هر گونه فعالیت غیر مجاز را نخواهیم داد.

فرمانده نیروی دریابانی کیش تصریح کرد: در سال جاری تا کنون 11 فروند لنج خارجی صیادی غیر مجاز در این منطقه توقیف شده که 76 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

کد خبر 386487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha