همشهری آنلاین: ولفگانگ شویبله که از سوی حزب اتحاد دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به عنوان کاندیدای ریاست پارلمان این کشور موسوم به بوندستاگ معرفی شده بود، توانست با کسب اکثریت آرا به این سمت برسد.

انتخاب ولفگانگ شویبله به عنوان رییس پارلمان آلمان

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، شویبله یکی از تاثیرگذارترین سیاستمداران آلمانی بوده که هرگز به عنوان صدراعظم انتخاب نشده است.

از جمله چالش‌هایی که او به عنوان رئیس پارلمان آلمان با آنها روبرو خواهد شد اقدامات حزب راست افراطی آلترناتیوی برای آلمان (AfD) خواهد بود.

سیاستمداران آلمانی امیدوار هستند که تجربه 44 ساله شویبله به عنوان نماینده پارلمان به افزایش تاثیر آن کمک کنند.

مجلس سفلی آلمان شامل حزب AfD نیز می‌شود و احتمالا این موضوع سبب خواهد شد مناظره‌های این مجلس با مناقشه‌های بیشتری همراه شود.

شویبله در حالی در جریان رای گیری امروز در مجلس سفلی پارلمان آلمان به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد که نمایندگان حزب راست افراطی شدیدا با انتصاب او مخالفت کردند.

او در این رای گیری توانست از مجموع 705 رای، 501 رای را به خود اختصاص دهد.

با این حال حزب چپ میانه روی سوسیال دموکرات و حزب نئولیبرال دموکرات‌های آزاد از انتصاب شویبله به این سمت حمایت کردند.

با ریاست شویبله بر پارلمان آلمان دوران هشت ساله او به عنوان وزیر دارایی به پایان خواهد رسید.

او یکی از تاثیرگذارترین دوره‌های کاری را در عرصه سیاست آلمان داشته و پیش از این نیز از یک تلاش برای ترور جان سالم به در برد و به همین خاطر از سال 1990 تاکنون روی ویلچر زندگی می‌کند.

یکی از بزرگترین دلمشغولی‌های شویبله به عنوان وزیر دارایی ارائه یک بودجه متعادل و کاهش هزینه‌های دولت در عین مخالفت با کاهش مالیات‌ها بود. این دست اقدامات او کاملا در سطح داخلی آلمان احساس می‌شد.

در سال 2014 شویبله تبدیل به اولین وزیر دارایی آلمان از سال 1969 تاکنون شد که توانسته یک بودجه متعادل ارائه دهد.

کد خبر 386177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha