سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل امیدوار بود با رونمایی و عرضه اسمارت‌فون جدیدش بتواند به رقابت با رقبای بزرگ خود در صنعت اسمارت‌فون بپردازد، اما چندی از عرضه این گل سرسبد محصولات گوگل نگذشته که شکایت‌ها از نمایشگر بدکیفیت آن آغاز شده‌است.

براساس گزارش BBC، منتقدان فناوري كه دو هفته اين اسمارت‌فون جديد را مورد آزمايش قرار داده‌اند متوجه سوخنگي‌هايي در نمايشگر گوشي شده‌اند درحالي كه ديگر كاربران به رنگ‌پريدگي‌هاي گل‌آلودي روي نمايشگر پي برده‌اند.

گوگل اعلام كرد درحال بررسي اين مشكل است و آن را بسيار جدي مي‌پندارد. محصول جديد گوگل، پيكسل دو و پيكسل 2 XL با هدف نفوذ به بازار پررقابت گوشي‌هاي هوشمند كه تحت سلطه اپل و سامسونگ است عرضه شده‌اند.

سال گذشته پيكسل 1 باوجود نقد‌هاي خوبي كه به دنبال داشت، با فروشي به شدت ناچيز مواجه شد و تنها 0.5 درصد از بازار جهان را به خود اختصاص داد. پيكسل 2 توسط شركت HTC توليد شده‌است، اما پيكسل 2XL را شركت LG ساخته‌است.

نمایشگر

بازبيني پيكسل 2XL نشان مي‌دهد وسط نمايشگر اين گوشي دچار مشكل سوختگي مي‌شود، اين مشكل به شرايطي گفته مي‌شود كه هاله اي از تصويري كه براي مدتي طولاني روي نمايشگر بوده، روي تصاوير ديگر افداده و كيفيت را پايين مي‌آورد.

اين پديده در نمايشگرهاي قديمي و سنتي پديده‌اي رايج است، اما نبايد آن را در نمايشگرهاي پيشرفته امروزي مشاهده كرد. در گوشي‌هاي گوگل، هاله‌اي از نوار راهنماي صفحه اصلي را مي‌توان روي تصاوير ديگر ديد، يعني در زماني كه كاربر درحال نمايش ديگر صفحه‌ها، به جز صفحه اصلي است، هاله نوار راهنما روي تصاوير ديده مي‌شود.

ماريو كوئيروز قائم‌مقام خط توليد پيكسل گوگل در واكنش به اين نقص فني گفت ما تمامي گزارش‌هاي دريافتي را جدي گرفته و مهندسان ما درحال بررسي اين موضوع هستند و به زودي به روز‌رساني‌هايي براي اصلاح اين نقص ارائه خواهد شد.

در چنين شرايطي، ترسناك‌ترين سناريو براي گوگل توقف خط توليد گوشي‌هاي پيكسل است، محصولي كه تاكنون با تاخيري يك ماهه در مدت ارسال مواجه شده‌است و در آينده‌اي نزديك نيز بايد در انتظار مرجوع شدن آنها بود.

کد خبر 386124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha