۷ سال پیش وقتی دختر ۱۶ ساله به جرم قتل پسر جوانی در خراسان شمالی دستگیر شد، تصمیم گرفت جنایت را به گردن بگیرد تا قاتل اصلی لو نرود.

 پرونده او حتي به جرم قتل در دادگاه رسيدگي و برايش حكم قصاص هم صادر شد اما او همچنان دروغ گفت تا اينكه تيمي از كارآگاهان براي كشف حقيقت وارد عمل شدند و به اين ترتيب راز 7ساله فاش شد.به گزارش همشهري، مهرماه سال 89جسد سوخته‌اي در نزديكي يكي از روستاهاي شهرستان فاروج پيدا شد.

جسد كاملا از بين نرفته بود و وقتي مأموران پليس وارد ماجرا شدند، هويت قرباني شناسايي و مشخص شد كه وي جواني 18ساله و از اهالي همان روستاست. تحقيقات نشان مي‌داد كه او ابتدا هدف ضربات چاقو قرار گرفته و پس از آن جسدش به آتش كشيده شده است.

هيچ‌كس از انگيزه قتل پسر جوان خبر نداشت و در اين شرايط مأموران بررسي‌هاي گسترده‌اي را براي شناسايي عامل جنايت شروع كردند. همه تحقيقات آنها به دختري 16ساله ختم مي‌شد كه طبق بررسي‌ها با مقتول رابطه تلفني و روز حادثه با او قرار ملاقات داشته است.

با سرنخ‌هايي كه عليه دختر نوجوان بود، دستور بازداشت او صادر شد. مأموران وي را دستگير كردند و او كه همه شواهد را عليه خود مي‌ديد، تصميم گرفت سكوت كند. پليس شك نداشت كه وي راز جنايت را مي‌داند اما دختر نوجوان حاضر نمي‌شد حقيقت را به زبان آورد. حتي وقتي اتهام قتل به او تفهيم شد جنايت را به گردن گرفت و در نهايت در دادگاه محاكمه و به قصاص محكوم شد. اين حكم براي تأييد به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد اما قضات ديوان آن را نقض كردند چرا كه ممكن نبود دختري 16ساله بتواند بي‌آنكه آسيب و صدمه‌اي ببيند، پسري جوان را در درگيري به قتل رسانده و سپس جسدش را به آتش بكشد.

به اين ترتيب پرونده براي از سرگيري تحقيقات به اداره آگاهي برگشت و اين‌بار در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي استان خراسان شمالي قرار گرفت. مأموران براي تحقيقات راهي روستاي مورد نظر شدند و به پرس و جو از اهالي پرداختند. همه شاهدان و كساني كه احتمال مي‌رفت اطلاعاتي از اين حادثه داشته باشند تحت بازجويي قرار گرفتند و بعد از چند روز تحقيقات فشرده، كارآگاهان به يكي از بستگان دختر نوجوان(متهم به قتل) مظنون شدند.

او برادر اين دختر بود كه با دستور قضايي دستگير شد و در بازجويي‌ها راز جنايت 7ساله را فاش كرد. پسر جوان گفت: به‌خاطر كينه‌اي كه از مقتول داشتم او را به قتل رساندم و جسدش را آتش زدم تا كسي پي به اين راز نبرد. حتي وقتي خواهرم دستگير شد و به زندان افتاد، با خودم گفتم اگر مرا لو ندهد به‌خاطر اينكه نوجوان است قصاص نمي‌شود و براي همين چيزي به پليس نگفتم تا اينكه دستگير شدم و تصميم گرفتم حقيقت را بگويم.

با اعترافات قاتل كه حالا جواني 25ساله است، او روز گذشته به همراه مأموران راهي محل جنايت شد و صحنه قتل را بازسازي كرد. او نشان داد كه چطور مقتول را به آنجا كشانده و پس از درگيري وي را به قتل رسانده است.سردار عليرضا مظاهري، رئيس پليس خراسان شمالي با بيان اين خبر گفت: متهم با قرار قانوني راهي زندان شده و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 386074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha