تلاش پزشکان بیمارستان امین اصفهان برای درمان دختر نوجوانی که قربانی بازی نهنگ آبی شده بود در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد دختر دیگری که در این حادثه جان باخته به‌شدت درگیر این بازی یا چالش اینترنتی بوده است.

به گزارش همشهري، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان مي‌گويد: همه بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه علت خودكشي 2 دانش‌آموز اصفهاني چالش‌هاي اينترنتي بوده‌است. دختر كشته شده بيشتر از دختري كه زنده مانده درگير اين چالش بوده به‌طوري كه به گفته پزشكي قانوني روي بدن وي آثاري از خودزني وجود داشته است.

آثار خودزني كه رئيس پليس آگاهي اصفهان از آن سخن مي‌گويد، در حقيقت مرحله‌اي از بازي يا چالش نهنگ آبي است كه در آن ادمين بازي از بازي‌كننده مي‌خواهد با تيغ روي بدنش خراش به‌وجود بياورد.به گفته سرهنگ خسروي، گفت‌وگوهاي شب قبل از حادثه بين 2دختر نوجوان و دوستانشان از طريق تلفن همراه و همچنين دست‌نوشته‌هايي كه از آنها به جا مانده، حكايت از اين دارد كه آنها براي پايان دادن به زندگي‌شان از قبل تصميم گرفته و براي انجام اين كار كاملا مصمم بودند. 2دختر نوجوان پيش از اينكه خود را از بالاي پل به پايين پرت كنند، يك ويدئو ضبط كرده و آن را براي دوستانشان ارسال كرده بودند.

از سوي ديگر در تلفن همراه دختر فوت شده تصاوير ترسناكي كشف شده كه احتمالا ديدن اين تصاوير نيز بخشي از چالش نهنگ آبي كه پايان آن به مرگ مي‌انجامد، بوده است.اما اين 2دختر چطور با هم آشنا شدند و تصميم به اين كار گرفتند؟ به گزارش ايسنا، صبح روز29مهر «ن» و «ع» (2دختر نوجوان) در يكي از كتابخانه‌هاي اصفهان تصميم مي‌گيرند به زندگي خود پايان دهند.

خانواده‌هاي هر دو قرباني مي‌گويند كه آنها با شروع مدرسه با يكديگر دوست شده بودند؛ هر چند مادربزرگ هر دو با هم همسايه هستند و پس از دوستي‌شان اخيرا گاهي با هم به كتابخانه مي‌رفتند. يكي 16ساله و ديگري 15ساله و هر دو 29روز پيش، سال تحصيلي را در كلاس نهم يكي از مدارس متوسطه اصفهان آغاز كرده بودند تا اينكه ساعت 11:38ظهر شنبه، قرار گذاشتند تصميم‌شان را عملي كنند و به اين ترتيب از بالاي پل چمران به پايين پريدند كه يكي از آنها جان باخت و ديگري حالا در بيمارستان است.

هيچ‌يك از خانواده‌ها هنوز فايل صوتي را كه پليس اصفهان اعلام كرده حاوي پيام خداحافظي دختران و تأييد عضويت آنها در چالش نهنگ آبي است نشنيده‌اند. پدر «ن» مي‌گويد كه با دخترش هيچ مشكلي نداشته است. «ن» تنها فرزند خانواده است و پدرش از چالش نهنگ آبي بي‌اطلاع است. او مي‌گويد: دخترم هوشيار است، اما هنوز از او نپرسيده‌ام كه چه شده است و چرا اين كار را با من، خودش و مادر پا به ماهش كرد؟

من مشكلي با دخترم نداشتم. تلفن همراه او اصلا سيمكارت نداشت و وسايل او هنوز در اختيار پليس است. پدر ادامه مي‌دهد: همه‌‌چيز براي دخترم مهيا بود، ما شب‌ها هميشه با خانواده جمع مي‌شويم و شاد هستيم، هميشه از دخترم مي‌پرسم كه در مدرسه يا خانه مشكلي ندارد و هميشه گفته نه. متأسفانه در شبكه‌هاي مجازي چيزهايي نوشته‌اند كه صحت ندارد.

کد خبر 386073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha