همشهری آنلاین: رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تخصیص بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس و کامیون متعلق به شهرداری تهران در طرح اربعین خبر داد.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی در جلسه طرح ویژه ترافیک اربعین ۹۶، گفت: امسال نزدیک به یک هزار دستگاه اتوبوس و کامیون متعلق به شهرداری تهران به پایانه‌های مرزی منتقل خواهند شد تا نسبت به جابجایی زائران و ارائه خدمات به آنان اقدام کنند.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، یادآور شد: به طور متوسط در طرح اربعین سال گذشته، اتوبوس‌های ما بیش از ۲۵۰ هزار نفر را در هر روز جابجا کرده و در مجموع بیش از دو میلیون و ۷۶۲ هزار زائر جابجا شدند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی‌های لازم برای جابجایی زائران انجام شده است، گفت: اقدامی که امسال انجام داده‌ایم این است که زمانبندی رفت و برگشت اتوبوس‌ها را با مسیرهایشان مشخص کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرداری‌های تهران، مشهد و البرز، اتوبوس‌های خارج از مرز را برای جابجایی زائران تأمین می‌کنند بنابراین هماهنگی‌های لازم میان این سه نهاد انجام و مسیرها برای تردد اتوبوس‌ها نیز مشخص شده است؛ همچنین ۲۰۰ دستگاه تریلی و کامیون نیز از سوی شهرداری به مناطق مرزی اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود دو میلیون لیتر سوخت را به مرز منتقل کردیم، گفت: امسال نیز برنامه ریزی‌های لازم برای خودروهای حامل سوخت و سوخت رسانی انجام شده است.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به درخواست‌ها برای حمل مسافر و زائران از تهران به مناطق مرزی با اتوبوس‌های شرکت واحد، گفت: طبق قانون ما اجازه نداریم که با اتوبوس‌های درون شهری مسافران را جابجا کنیم اما درخواست‌ها و فشارهای زیادی وجود دارد که از پلیس می‌خواهم در این زمینه چاره اندیشی کند چرا که اتوبوس‌های ما عملا امکان جابجایی مسافر برون شهری را ندارند.

سنندجی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی گفت: عمده اتوبوس‌های ما تا سال گذشته به مرز مهران می‌رفتند اما امسال تعدادی اتوبوس را نیز برای مرز خسروی پیش بینی کرده‌ایم.

کد خبر 385964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha