همشهری آنلاین: مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین گفت: در حال تصمیم گیری برای نحوه بازپرداخت اضافه دریافتی از زائران اربعین در سامانه سماح هستیم.

به گزارش مهر، نمازی مسئول دبیرخانه ستاد اربعین با اشاره به اختلالات روزهای گذشته در سامانه ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین (سماح) افزود: در حال حاضر همانطور که در اطلاعیه های رسمی هم اعلام شد، رقم نهایی برای ثبت نام پیاده روی معنوی اربعین ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده است و رقمی بیش از این از زائران دریافت نخواهد شد.

  • دلار از فرآیند ثبت نام اربعین حذف شد

وی در مورد جزئیات رقم دریافتی از زائران اربعین تاکید کرد: طبق توافق با طرف عراقی، دلار از فرایند ثبت نام حذف شده و مقرر شده است مبلغ ۱۷۰ هزار تومان به عنوان حق صدور ویزا دریافت شود.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین در خصوص اختلاف مبلغ ریالی ۴۰ دلار که حدود ۱۶۰ هزار تومان می شود و همچنین دریافت ۱۷۰ هزار تومان از زائران توضیح داد: به طور کلی موضوع دریافت ۴۰ دلار منتفی شده است و طبق مذاکرات قرار است رقم ۱۷۰ هزار تومان به عنوان حق صدور ویزا دریافت شود.

وی افزود: به هیچ عنوان موضوع معادل سازی دلار با ریال دیگر مطرح نیست و نباید موضوع ۴۰ دلار مد نظر باشد زیرا طرف عراقی قبول کرده مبلع ۱۷۰ هزار تومان را خودش تبدیل ارزی کند و این مساله از سوی ما تمام شده است.

نمازی ادامه داد: همچنین مبلغ ۵ هزار تومان به عنوان هزینه هلال احمر و ۱۶ هزار تومان به عنوان حق بیمه از متقاضیان دریافت می شود که با احتساب ۸۵۰۰ تومان حق کارگزاری در مجموع متقاضیان باید ۱۹۹ هزار ۵۰۰ تومان بپردازند.

  • کاهش حق بیمه و هزینه هلال احمر برای رفاه حال زائران

وی در مورد کاهش رقم مربوط به هلال احمر و بیمه طی روزهای اخیر گفت: پیش از این هزینه بیمه حدود ۱۸ هزار تومان و هزینه هلال احمر ۶ هزار تومان بود اما از آنجا که رقم صدور ویزا اندکی افزایش یافت، برای رعایت حال زائران، با مذاکرات رئیس ستاد اربعین با بیمه، حق بیمه کاهش یافت.

نمازی در مورد نحوه بازگرداندن اضافه رقم دریافتی از زائران ثبت نام کننده طی روزهای گذشته که ارقامی بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای ثبت نام در سامانه سماح پرداخته اند، گفت: در این مورد هنوز تصمیم گیری نشده اما پس از جمع بندی، به زودی اعلام نظر می کنیم.

سازمان حج و زیارت ساعتی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: با هماهنگی وزارت محترم امور خارجه و بانک مرکزی و مذاکره با سفارت عراق و مسئولین عراقی، سفارت عراق متقاعد شده است که هزینه های صدور روادید را به صورت ریالی دریافت کند.

در همین راستا ستاد مرکزی اربعین (وزارت کشور) به سازمان حج و زیارت که در موضوع اربعین مجری مصوبات و تصمیمات ستاد مذکور می باشد، اعلام کرد که میزان هزینه ها در سامانه سماح طبق تصمیم مذکور، (جمعاً با احتساب هزینه ریالی صدور روادید و هزینه های پزشکی، بیمه و حق الزحمه دفاتر کارگزاران ۱۹۹۵۰۰ تومان) تغییر یابد و اجرایی شود. لذا هزینه ریالی صدور روادید که اخیراً مطرح شده است با دستور ستاد محترم مرکزی اربعین، در سامانه سماح منظور شده است.

کد خبر 385961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha