همشهری آنلاین: گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکلات مالی دانشگاه‌ها به منابع مالی دولت بر می‌گردد. در حال حاضر نیز دانشگاه‌ها هنوز درآمد اختصاصی حاصل از فعالیت‌های علمی و پژوهشی قابل توجهی ندارند؛ بنابراین یکی از برنامه‌های اصلی در وزارت علوم متکی کردن دانشگاه‌ها به درآمدهای اختصاصی است.

منصور غلامی

به گزارش ايسنا، دکتر منصور غلامی با بیان اینکه مسائل و مشکلات شکل گرفته در دانشگاه‌ها را جمع‌آوری و در رفع‌شان تلاش خواهم کرد، تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌ها؛ اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی خواهد بود که به نظر می‌رسد توفیقات اجرایی در آنها کمتر بوده است.

گزینه پیشنهادی رئيس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، توسعه علمی با حفظ جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان و تلاش برای به دست آوردن مرجعیت علمی در بخش‌هایی که توانمندی علمی داریم از جمله برنامه‌های اجرای ما خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: هدایت پژوهش‌های کشور به سمت حل مشکلات اجرایی، صنعتی و اجتماعی کشور علاوه بر توسعه در زیرساخت‌های علوم بنیادی و فناوری‌های جدید در دستور کار خواهد بود.

وی به توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای خوداشتغالی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی برای اعتلای جایگاه اساتید، شادابی و نشاط علمی و سیاسی دانشجویان، تعمیق باورهای دینی و توسعه همبستگی ملی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان ادامه داد: گسترش باورها و نگاه‌های ایرانی- اسلامی در زمینه‌های مختلف تربیتی، شخصیتی و تلاش برای تقویت خودباوری جوانان و دانشجویان و محققان جوان در راستای جهاد علمی در کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسائل رفاهی دانشجویان و مسائل معیشتی کارکنان در تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها باید دیده شود، درباره برنامه خود برای فعال کردن شورای عالي علوم، تحقيقات و فناوري نیز گفت: باید در مدل فعالیت شورای عتف و میزان مسئولیتی که وزارت علوم در این شورا دارد، تجدیدنظر شود و در وهله بعد هم کار مشترکی با نهادهایی که در شورای عتف عضو هستند، انجام بگیرد.

کد خبر 385923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha