همشهری آنلاین: امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پایان یازدهمین همایش 'قدرت دریایی منطقه ای' در شهر ونیز ایتالیا اظهار داشت: اعلام مواضع جهانی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی مقابله با تروریسم برای همه کشورها مهم است.

سیاری

 

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای مهم این نشست چهار روزه در ایتالیا افزود: اعلام مواضع جهانی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی مقابله با تروریسم برای همه کشورهای جهان مهم است و می خواهند با مواضع ما آشنا شوند و برای همین علاقمندان زیادی برای مذاکره با ما وجود دارد. ما در این همایش عنوان کردیم آنهایی که باعث نا امنی می شوند، در محل هایی حضور دارند که متعلق به آنها نیست و منافعی در آنجا ندارند و علت حضورشان مشکل ساز است و ناامنی بوجود می آورد.

دریادار سیاری با اشاره به ملاقات های متعدد در این همایش با فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای جهان از جمله هلند، الجزایر، اوکراین، روسیه، اسپانیا و ...گفت: همه این کشورها به دنبال ایجاد ارتباطات دریایی با جمهوری اسلامی ایران هستند و ما نیز می توانیم با تبادل تجربه و علم و دانش و تبادل ناوگروه ها، حضور موثرتری در دریاها داشته باشیم.

وی افزود: ما در سخنرانی خود در این همایش به تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند 'منافع دریاها متعلق به ملت ها است و تنها با اقتدار می توان از این منافع برای پیشرفت کشورها استفاده کرد' اشاره کردیم که مورد توجه بسیار حضار قرار گرفت. ما نیز خود را آماده کرده ایم تا حضوری با اقتدار در عرصه دریا داشته باشیم و امنیت منطقه را برقرار و برای امنیت جهانی در مبارزه با تروریسم اقدام کنیم.

وی گفت: بحث توجه کشورهای شرکت کننده به اهمیت دریا، منافع کشورها در دریا، چگونگی بهره برداری از این منافع به نفع کشورها و برقراری امنیت دریاهای دور و نزدیک، امنیت در مناطق دریایی مهم، بحث تنگه های راهبردی جهان و اینکه اقتصاد جهان آسیب نبیند و کشورها بتوانند از منابع دریاها نهایت بهره را ببرند از جمله نکات مهم در این همایش بود.

وی افزود: تجارت دریایی در قرن آینده بیشتر از شرایط کنونی خواهد بود و تقریبا تمامی کشورهای جهان، چه آنهایی که دریا دارند و چه آنهایی که ندارند، به دریا نیازمند خواهند بود. توجه همه به دریا جلب شده است و در پی همکاری های متعدد و مشترک برای ایجاد امنیت در عرصه دریایی هستند.

دریادار سیاری گفت: بحث تبادل اطلاعات، همکاری اقتصادی، تمرینات مختلف مانند انواع رزمایش ها، مبارزه با ناامنی، امداد و نجات، چگونگی کنترل دریاها از نظر جمع اوری اطلاعات و آشنایی با محیط و تسلط بر دریا بسیار حائز اهمیت است و مورد توجه قرار دارد.

یازدهمین همایش دریایی منطقه ای روز سه شنبه با حضور فرماندهان نیروهای دریایی بیش از 50 کشور جهان در شهر ونیز ایتالیا افتتاح شد. در این همایش دو سالانه با موضوع «نیروهای دریایی فراتر از نقش های سنتی: تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت از دریا»، علاوه بر فرماندهان نیروی دریایی، شماری از سازمان های بین المللی، صنغتی، فرهنگی ، دانشگاهی و خبری با موضوع دریایی شرکت داشتند.

در این همایش از فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به عنوان میهمان ویژه دعوت شده بود تا در مورد تجارب این نیرو در عملیات مبارزه با دزدان دریایی برای روسای نیروی دریایی دیگر کشورها سخنرانی کند.

کد خبر 385886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha