شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه و سومین جشنواره فیلم شیکاگو شامگاه جمعه با معرفی برگزیدگان و اهدای یکی از جوایز اصلی بخش مسابقه به «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند پایان یافت.

Jalilvand

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از شيكاگو سان‌تايمز، تنها نماينده ايران در بخش افق‌هاي هفتاد و چهارمين جشنواره ونيز كه دو جايزه بهترين كارگردان و بهترين بازيگر مرد (نويد محمدزاده) را از آن خود كرده بود، در بخش فيلمسازان تازه‌كار جشنواره شيكاگو حضور داشت. «بدون تاريخ، بدون امضا» در مراسم اختتاميه جايزه اول يا هوگو طلايي بخشي را از آن خود كرد كه ويژه رقابت كارگردان‌هاي مستعد با فيلم‌هاي اول و دوم از گوشه و كنار دنياست.

جشنواره شيكاگو كه از معتبرترين و قديمي‌ترين رويدادهاي سينمايي منطقه آمريكاي شمالي است، نقشي اساسي در معرفي فيلم‌هاي مهم در آستانه فصل جوايز دارد. سال گذشته «فروشنده» اصغر فرهادي فصل جوايز سينمايي را با بردن جايزه ويژه هيات داوران از شيكاگو آغاز كرد و سرانجام اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را هم به دست آورد. «بدون تاريخ، بدون امضا» هنوز در ايران به نمايش عمومي درنيامده و انتظار مي‌رود سال آينده نماينده ايران در اسكار باشد.

کد خبر 385795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha