همشهری آنلاین: متلاشی شدن شرکتی سینمایی که در یک دهه اخیر بیش از ۱۰ فیلم موفق در کارنامه دارد شاید بهترین خبر برای استودیوهای بزرگ هالیوودی باشد؛ حتی اگر دلیل سقوط شرکت چیزی جز فساد اخلاقی بنیانگذار و رئیس آن نباشد.

Django

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، افشاي فساد اخلاقي هاروي واينستين بيش و پيش از هر چيز آينده و سرنوشت شركت واينستينز را تحت تاثير قرار داده است؛ مهم‌ترين استوديوي مستقل در هاليوود كه در حدود 10 سال گذشته برخي از موفق‌ترين فيلم‌هاي هزاره سوم را توليد كرده و علاوه بر ثبت عملكردي خوب در گيشه، در فصل جوايز سينمايي به ويژه اسكار هم درخشيده است.

در شرايطي كه فشارها بر هاروي واينستين لحظه به لحظه افزايش مي‌يابد، مديران واينستينز خيلي زود او را از مقام مديريت كنار گذاشتند تا شايد شركت از تركش‌هاي رسوايي اخلاقي پردامنه آقاي رئيس در امان باشد. با اين حال، ايده فروختن واينستينز با استقبال استوديوهاي هاليوودي مواجه شد و خيلي‌ها براي خريدن آن ابراز تمايل كردند؛ استوديويي به ارزش 800 ميليون دلار كه به لطف فيلم‌هاي موفق خود حتي يك دلار هم بدهي ندارد.

گرچه باب واينستين (برادر هاروي و مالك 42 درصد سهام) اعلام كرده شركت با تغيير نام به كار خود ادامه مي‌دهد اما به نظر مي‌رسد همه چشم طمع به گذشته درخشان واينستينز دوخته‌اند. توليد فيلم‌هاي موفق «جانگوي از بند رسته» و «آرتيست» در كنار ورود هنرمندانه به عرصه تلويزيون با سريال‌هاي «جنگ و صلح» براي شبكه BBC و «ماركو پولو» براي شبكه نتفليكس از جمله عملكردهاي درخشان واينستينز در سال‌هاي اخير است.

اين نكته را هم نبايد از نظر دور داشت كه تا امروز بيش از 30 اتهام اخلاقي عليه واينستين مطرح شده و اگر كار به دادگاه و محاكمه بكشد، بخشي از دارايي‌هاي شركت واينستينز هزينه گرفتن رضايت از شاكيان خواهد شد. با اين حال، شركت به چنان اعتباري در هاليوود رسيده كه با وجود تمام موانع براي اكران هفت فيلم در پنج ماه آينده برنامه‌ريزي و نمايش عمومي سه فيلم ديگر از جمله «جنگ با بابابزرگ» رابرت دنيرو را تضمين مي‌كند. واينستينز از 2010 به بعد 94 فيلم روانه پرده سينماها كرده كه پنج فيلم برتر آن در گيشه در مجموع به فروش بيش از يك ميليارد و 500 ميليون دلار دست يافته‌اند.

موفق‌ترين فيلم‌هاي اين شركت عبارتند از «جانگوي از بند رسته» كوئنتين تارانتينو با 425 ميليون دلار فروش به علاوه پنج نامزدي و دو جايزه اسكار، «سخنراني پادشاه» تام هوپر با 414 ميليون دلار فروش به علاوه 12 نامزدي و چهار جايزه اسكار، «حرامزاده‌هاي لعنتي» تارانتينو با 321 ميليون دلار فروش به علاوه هشت نامزدي و يك جايزه اسكار، «پدينگتن» با 268 ميليون دلار فروش، «دفترچه اميدبخش» ديويد او راسل با 236 ميليون دلار فروش به علاوه هشت نامزدي و يك جايزه اسكار و «بازي تقليد» مورتن تيلدم 234 ميليون دلار فروش به علاوه هشت نامزدي و يك جايزه اسكار.

کد خبر 385783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha