شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست‌ و دومین جشنواره فیلم بوسان در کره‌جنوبی به پایان رسید و فیلم سینمایی «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی از ایران جایزه اصلی بخش جریان‌های نو را مشترک با نماینده میزبان از آن خود کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، داوران بخش مسابقه جریان‌های نو (ويژه فيلم‌هاي اول و دوم فيلمسازان آسيايي) به ریاست اولیور استون آمریکایی صبح روز شنبه در یک نشست خبري فهرست برگزيدگان را اعلام کردند. در اين ميان، جایزه اصلی اين بخش به «سد معبر» از ایران و «بعد از مرگ من»ساخته کیم اوی-سوک از کره‌جنوبی رسید. بهمن قبادی، لاو دیاز کارگردان فیلیپینی، جانگ سان-وو فيلمساز کره‌ای و آنیس گدار از فرانسه دیگر داوران بخش مسابقه بودند.

بیست‌ و دومین جشنواره بوسان 20 تا 29 مهر برگزار شد و امسال كمي كمتر از 200 هزار مخاطب و تماشاگر داشت؛ حدود 30 هزار نفر بيش از سال گذشته و 30 هزار نفر كمتر از سال 2015. در دوره‌هاي گذشته هم جايزه اصلي اين رويداد مهم سينماي آسيا به فیلم‌های «سیزده» هومن سیدی و «ممیرو» ساخته هادی محقق اهدا شده بود.

«سد معبر» نخستين فيلم قرايي در مقام كارگردان (پس از تجربه مشترك «خسته نباشيد» با افشين هاشمي) است كه حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، نگار عابدی و... در آن بازي كرده‌اند. فيلم داستان يك كارمند سد معبر شهرداري را روايت مي‌كند كه در زندگي شخصي خود به مشكل خورده است.

کد خبر 385780

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha