همشهری آنلاین: سینمادوستان مصری می‌توانند پس از حدود ۲۰ سال به تماشای نخستین فیلم ایرانی نامزد اسکار بنشینند که شامگاه روز سه‌شنبه ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در سینما دکا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش همشهري آنلاين، در شرايطي كه مجيد مجيدي اين روزها براي نمايش‌هاي بين‌المللي تازه تجربه كارگرداني خود يعني «آن سوي ابرها» به گوشه و كنار جهان مي‌رود، قرار است «بچه‌هاي آسمان» او اين هفته در قاهره اكران شود. پايگاه خبري مصر امروز از فيلم تحسين‌شده مجيدي به نيكي ياد كرده و آن را به واسطه داشتن داستان اخلاقگرايانه مورد ستايش قرار داده است.

«بچه‌هاي آسمان» كه نگاهي ديگرگون به موضوع فقر و ارزش‌هاي خانوادگي در جامعه ايران دارد، داستان خواهر و برادري را روايت مي‌كند كه ناگزيرند با يك كفش مشترك به مدرسه بروند. پسر براي به دست آوردن يك جفت كتاني نو در مسابقه دو شركت مي‌كند اما او به جاي قهرمان شدن دوست دارد سوم شود. فيلم سال 1998 در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نامزد دريافت جايزه اسكار شد اما رقابت را به «زندگي زيباست» روبرتو بنيني از ايتاليا واگذار كرد.

مجيدي تا سال‌ها با «بچه‌هاي آسمان» نخستين ايراني نامزد جايزه اسكار بود. سرانجام اصغر فرهادي سال 2012 با «جدايي نادر از سيمين» اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را براي سينماي ايران به ارمغان آورد و سال گذشته موفق شد اين افتخار را با «فروشنده» تكرار كند.

کد خبر 385769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha