جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

سردار محمد کوثری: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس همیشه محور موضوعات سازندگی، دفاعی، کمک به اقشار ضعیف جامعه و حراست از آرمان‌های انقلاب بوده است.

سردار محمد کوثری

بدون حمايت سپاه موفقيت‌هاي بزرگي مثل مقابله با دشمن متجاوز در 8سال دفاع‌مقدس و مقابله با توطئه‌هاي استكبار جهاني و صهيونيسم در منطقه ممكن نبود. قانون اساسي نيز بر اين تأكيد دارد كه سپاه در زمان صلح بايد به دولت‌هاي مستقر كمك كند. رويكرد سپاه هم برهمين اساس بوده و خواهد بود. اما در چند سال اخير، به‌دليل دعوت دولت عراق و دولت سوريه از ايران، سپاه نقش جدي در مقابله با جبهه تكفيري‌ها داشته است كه همين مسئله باعث عصبانيت آمريكايي‌ها شده است. در اين خصوص لازم است به چند نكته اشاره كنيم:

1-اظهارات دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا درخصوص برجام كه در آن به سپاه توهين كرد و درصدد تحريم‌هاي جديد عليه سپاه برآمد مؤيد نقش مؤثر مقابله ايران با داعش است. ترامپ در رقابت‌هاي انتخاباتي خودش بر ايجاد داعش توسط آمريكا تأكيد داشت. امروز هم ايران بيشترين نقش براي مقابله با داعش را داراست. در اين شرايط چرا آمريكا از ايران عصباني است؟ واضح است. آنها با ايجاد داعش به‌دنبال پياده كردن نقشه‌هاي خود مثل تجزيه كشورهاي سوريه و عراق بودند اما ايران با اين مسئله مقابله كرد. تجزيه كشورها به تقويت رژيم صهيونيستي منجر مي‌شود. ايران در صدر اين مبارزه قرار داشت.

2-موضوع ديگري كه آمريكا به بهانه آن تبليغات سوء عليه كشورمان انجام مي‌دهد، مسئله توليدات دفاعي ايران و توان موشكي ماست. آنها به بهانه قطعنامه 2231شوراي امنيت مي‌گويند ايران نبايد موشك‌هاي دور برد داشته باشد؛ اين در حالي است كه حتي اين قطعنامه هم‌چنين موضوعي را تأكيد نكرده بلكه توليد موشك‌هايي كه براي حمل سلاح اتمي طراحي شده باشند را مورد تأكيد قرار داده است. با اين حال ايران ثابت كرده است كه دنبال بمب اتم نيست. آنچه واضح است اينكه برنامه موشكي- دفاعي ما هم بهانه‌اي براي فشار آمريكا به ايران است؛ درست همانطور كه موضوع هسته‌اي بهانه‌اي براي فشار بود. اما امروز كه در مسئله هسته‌اي توافق شده آنها به‌دنبال موشك‌ها آمده‌اند. واضح است كه ما با اين بدعهدي‌هاي آمريكا با صداي بلند پشت سر رهبر انقلاب بايد بگوييم مذاكره‌اي در بحث موشكي در كار نخواهد بود.

3-با 2مقدمه‌اي كه گذشت، جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است كه بايد توان دفاعي خود را افزايش دهد تا توطئه‌ها عليه ملت ايران و سپاه خنثي شود. ايران توان خود را براساس چارچوب‌هاي متعارف افزايش مي‌دهد. اين آمريكايي‌ها هستند كه سلاح‌هاي اتمي و غيرمتعار ف دارند و بايد به دنيا براي استفاده از آنها پاسخگو باشند.

  • جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله
کد خبر 385690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha