همشهری آنلاین: موسسه فیلم آمریکا با اکران آخرین ساخته رایدلی اسکات در جشن امسال خود؛ از یک عمر دستاورد هنری این کارگردان تجلیل می‌کتد.

سینما

به گزارش ورايتي جشن سالانه موسسه فیلم آمریکا اولین اکران فیلم جدید ریدلی اسکات را در جهان برگزار می‌کند. در این مراسم با نمایش فیلم از ریدلی اسکات برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل می‌شود.

درام «همه پول جهان» ۱۶ نوامبر در چاینیز تیاتر به عنوان فیلم اختتامیه جشن موسسه فیلم آمریکا به نمایش درمی‌آید.

«همه پول جهان» داستان آدم ربایی در ایتالیا در سال ۱۹۷۳ است. جان پل گتی سوم نوجوانی که نوه میلیاردر نفتی جان پل گتی است توسط آدم رباها دزدیده می‌شود و آنها تقاضای ۱۷ میلیون دلار می‌کنند.

در این فیلم کوین اسپیسی در نقش گتی بازی کرده‌است و میشل ویلیامز در نقش مادر پسر ربوده شده جلوی دوربین رفته است. مارک والبرگ نیز در نقش مشاور گتی بازی کرده‌است.

در نهایت پدر و مادر این پسر موفق می‌شوند گتی را راضی کنند تا ۲.۹ میلیون دلار بپردازد و پسر نوجوان پس از ۶ ماه آزاد می‌شود.

ریدلی اسکات فیلم «همه پول جهان» را بر مبنای فیلمنامه دیوید اسکارپا ساخته است. این فیلم ۸ دسامبر در سینماها اکران می‌شود.

ریدلی اسکات چهار بار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد که یکی از آن‌ها نامزدی فیلم «مریخی» برای بهترین فیلم بوده است. وی سه نامزدی بهترین کارگردانی برای «سقوط شاهین سیاه»، «گلادیاتور» و«تلما ولوییز» در کارنامه دارد.

«بلید رانر»، «بیگانه»،  «گانگستر آمریکایی»، «رابین هود» و «بیگانه:میثاق» از دیگر فیلم‌های ریدلی اسکات است.

جشن موسسه فیلم آمریکا ۹ نوامبر با فیلم« Mudbound» دی رییس آغاز می‌شود. در این جشن مروری بر ۱۲ فیلم رابرت آلتمن نیز خواهد شد.

سینما

کد خبر 385649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha