همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم هستند و ۳۰ مهر به صورت مکتوب به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.

مجلس

اکبر رنجبرزاده در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال مصلحت کشورهستند افزود: مصلحت می‌دانیم که 'منصور غلامی 'به کرسی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری تکیه بزند و این وزارتخانه از توانمندی وی بهره‌مند شود.

به گفته وی، هرچند طیف سیاسی دکتر منصورغلامی با نمایندگان استان همدان همخوانی ندارد، اما به دلیل شناخت ما از تخصص و مدیریتش در دوران ریاست دانشگاه بوعلی سینا، از وی حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اردکانیان از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و سال‌ها در وزارت نیرو شاغل بود و صاحب تجربه است؛ اما شناخت چندانی از وی نداریم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهادی یک هفته برای حضور در فراکسیون‌ها، کمیسیون‌های مجلس و مجامع استانی فرصت دارند تا برنامه‌های خود را ارائه و اعتماد مجلس را جلب کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس، کارآمدی، تجربه، شایستگی، تعامل با مجلس و دوری از فضاهای سیاسی را از شاخص‌های مهمی است که مجلس برآن تاکید دارد و به طور قطع دو وزیر پیشنهادی دولت که دارای این ویژگی‌ها باشند، با رای اعتماد اکثریث نمایندگان راهی وزارتخانه‌های مربوطه می‌شوند.

دو وزارتخانه نیرو و علوم، تحقیقات و فن آوری با سرپرست اداره می‌شوند و مهلت قانونی سه ماهه رئیس جمهوری برای معرفی وزیر روبه اتمام است.

کد خبر 385633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha