مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون غذا و داروی علوم پزشکی یزد، با تاکید بر تامین امنیت غذایی اقشار مختلف جامعه، گفت: الگوی نادرست تغذیه عامل اصلی ۳۰ درصد بیماری‌ها است .

الگوی نادرست تغذیه عامل بروز ۳۰ درصد بیماری‌هاست

به گزارش ایسنا، دکتر«محمدحسین مصدق» در نشست خبری روز جهانی غذا، با بیان این‌که عبارت «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت» به عنوان شعار روز جهانی غذا در امسال تعیین شده است، اظهار کرد: لازم است در راستای تحقق این شعار امنیت غذایی و غذای مورد نیاز مردم تامین شود .

وی تأمین امنیت غذایی و سرمایه‌گذاری در این حوزه را یکی از ضرورت‌های اجرایی در استان یزد دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده،‌ در سال جاری بیش از 60 میلیون نفر از محل زندگی خود به نقاط مختلف استان مهاجرت کردند.

معاون غذا و داروی یزد، با اشاره به این‌که بخش دیگر این شعار تامین آینده مهاجرت و بازسازی و حفظ روستاها است، افزود: هنگامی که وارد شهر می‌شویم، مصرف کننده هستیم و تنها روستاها مولد هستند .

مدرس در ادامه با بیان این‌که نگاه دنیا به سمتی است که الگو را به الگوی اصلی و صحیح برگرداند و با توسعه روستاها بحث تولید را فعال‌تر کند، گفت: تغییر اصلاح الگوی مصرف به ما می‌گوید که الگوی تغذیه‌ای را چگونه اصلاح کنیم که سالم بمانیم و میزان شیوع چربی و قند خون کاهش یابد .

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که 70 درصد بعضی از محصولات چربی است، تصریح کرد: هر فرد می‌تواند روزانه 35 گرم چربی بدون اشباع مصرف کند.

وی با بیان این‌که امروزه عامل اصلی 28 تا 30 درصد بیماری‌ها، غذا است، خاطرنشان کرد: کنترل چربی‌ها یکی از ضرورت های اجرایی در حوزه تولید مواد غذایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به این‌که استان یزد در چاقی رتبه 14، مصرف فست فود رتبه ششم، دیابت رتبه پنجم و فشار خون رتبه 9 کشوری را دارد، اظهار کرد: همه این‌ها ناشی از مصرف مواد غذایی است و این آمارها نشان می‌دهد که به همت جمعی نیاز داریم.

این مقام مسئول در پایان مبارزه با تولید مواد غذایی قاچاق را از دیگر ضرورت‌های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: مواد غذایی قاچاق موادی هستند که ضرر آنها بیشتر از سود برای مردم است.

کد خبر 385558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha