همشهری آنلاین: حجة الاسلام محسن قرائتی که ویدئوی مربوط به یکی از سخنرانی‌هایش این چند روز حسابی جنجال ساز شده، دیروز به طور رسمی از آقای حسین نمازی معروف به آقای دوربینی عذرخواهی کرده است.

روزنامه شرق نوشت: در یکی، دو روز اخیر، ویدئوهایی جنجالی در فضای مجازی منتشر شده است. پس از انتشار فیلم حمله «هاجر چنارانی»، نماینده نیشابور با پایه میکروفون به معاون استاندار، فیلم برخورد حجت‌الاسلام محسن قرائتی با شخصی معروف به «آقای دوربینی» جنجال‌ساز شد؛ اما از دیروز ابتدا ضرغامی به نقل از قرائتی و بعدا خود قرائتی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران از این اقدام عذرخواهی کرد. ماجرا از اينجا شروع شد که در این فیلم قرائتی به «آقای دوربینی» می‌گوید: «من حواسم پرت می‌شود، دوربین را نگه دارید؛ آقا شما پاشو برو. آقایی که عینکی هستید، پاشو برو... آمده دوربین‌بازی کند. من صد دفعه در تلویزیون دیدمت. یک جایی باشد که پیدا نباشد ایشان. پشت پایه‌اش بنشانیدش».

انتشار این ویدئو واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت؛ اما صبح دیروز عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما، در اینستاگرامش نوشت: «... امروز با آقای قرائتی تماس گرفتم و در‌این‌باره با ایشان صحبت کردم. کاملا معلوم بود که خود ایشان از این مسئله بسیار ناراحت هستند. دلیل عصبانیت‌شان را در آن برنامه برای من توضیح دادند؛ ولی تصریح کردند که از رفتار خود پشیمان هستند. گفتند که ما فقط ۱۴ معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی و هرکس دیگری که به دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد، عذرخواهی کردند. احتمالا با آقای دوربینی ملاقات می‌کنند و خبرش را منتشر می‌کنند. از جناب آقای قرائتی هم جز این صراحت و صداقت توقع دیگری نیست. در واقع آنچه مایه تعجب بینندگان فیلم شده، این بود که از آقای قرائتی با آن سابقه ارزشمند و شخصیت دوست‌داشتنی چنین توقعی نداشتند. به دوستان عزیزی هم که دلسوزی کردند و نوشتند که دوران ۴۰‌ساله آقای قرائتی به پایان رسیده و خوب است از صفحه تلویزیون کنار برود، صادقانه عرض می‌کنم آقای قرائتی تمام‌شدنی نیست».

پس از آن بود که محسن قرائتی درباره نوع برخورد خود با آقای دوربینی به «باشگاه خبرنگاران» گفت: «روز جمعه گذشته بر اثر خستگی زیاد ناشی از چند برنامه در نقاط مختلف تهران، صحنه‌ای به وجود آمد که موجب ناراحتی مخاطبان شد که ای کاش آن صحبت‎ها را با لحن دیگری بیان می‌کردم. در زمین دنبال فرشته و معصوم نگردید. به‌هر‌حال انسان در هر درجه‌ای که باشد، خطا می‌کند.

ابتدا از خداوند و بعد از ایشان (حسین نمازی) که مخاطب من بودند، عذرخواهی می‌کنم». قرائتی ادامه داد: «زمانی نماینده امام خمینی‌(ره) در نهضت سوادآموزی بودم که به فردی سپردم من را برای نماز صبح بیدار کند. ایشان تعجب کرد. گفتم بنده نماینده امام خمینی‌(ره) هستم، نه نماینده خواب و بیداری‌ام. به‌هر‌حال حرکتی از من سر زد که همین‌جا ابتدا از خدا و آقای نمازی و بعد از همه کسانی که در این سال‌ها ممکن است ناراحتشان کرده‌ باشم، عذرخواهی می‌کنم».

کد خبر 385523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha