خبر تلخ بود و وحشتناک. وحشتناک‌تر از آن که قابل باور باشد. پسربچه‌ای سه‌ساله به نام اهورا، توسط ناپدری‌اش مورد آزار قرار گرفته و به طرز هولناکی به قتل رسیده بود.

اهورا

  هر چند به‌نظر مي‌رسيد كه شبكه‌هاي اجتماعي در انتشار اين خبر اغراق كرده‌اند اما در پيگيري‌هاي خبرنگار همشهري از مسئولان پليس و قضايي گيلان، ماجرا تأييد و جزئيات اين حادثه هولناك فاش شد. حادثه‌اي كه ناپدري 27ساله اهورا رقم زد و مردم گيلان را شوكه كرد. عصر شنبه 22‌مهرماه، پيكر نيمه‌جان پسربچه‌اي سه‌ساله به نام اهورا به بيمارستان پورسيناي رشت منتقل شد. مردي كه مدعي بود ناپدري اهوراست، مي‌گفت كه او هنگام رفتن به دستشويي زمين خورده و بر اثر برخورد سرش با كاشي‌ها، از حال رفته است. پسربچه به سرعت تحت درمان قرار گرفت. عكسبرداري‌هاي اوليه از اين حكايت داشت كه او دچار ضربه و خونريزي مغزي شده اما اين، همه ماجرا نبود. پزشكان متوجه شدند كه ريه او نيز به‌دليل نامعلومي به‌شدت آسيب ديده و وي به كما رفته است. به اين ترتيب اهورا به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت و از آنجا كه احتمال مي‌رفت او قرباني كودك‌آزاري شده است، ماجرا به اورژانس اجتماعي گزارش شد.

  • تشكيل پرونده قضايي

دقايقي از اين حادثه گذشته بود كه تيمي از مأموران اورژانس اجتماعي بهزيستي رشت راهي بيمارستان شدند. هر لحظه ابعاد بيشتري از اين حادثه هولناك فاش مي‌شد و معاينات پزشكي نشان داد كه پسربچه خردسال مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. درحالي‌كه تلاش براي درمان اهورا ادامه داشت، او بر اثر صدماتي كه ديده بود، جانش را از دست داد و به‌اين ترتيب ماجرا به دادسراي عمومي و انقلاب رشت گزارش و به دستور بازپرس شعبه 6دادسرا تحقيقات براي كشف راز مرگ پسربچه شروع شد.

  • آشنايي تلگرامي

مأموران در تحقيقات مقدماتي دريافتند كه روز حادثه ناپدري اهورا به نام مجتبي با وي در خانه تنها بوده است. همسايه‌ها مي‌گفتند كه آن روز با شنيدن صداي جيغ و فرياد پسربچه به مقابل خانه آنها رفته و وقتي متوجه شدند كه پسربچه بيهوش روي زمين افتاده به همراه ناپدري‌اش او را به بيمارستان منتقل كرده‌اند. در ادامه معلوم شد كه ناپدري اهورا كارمند يكي از داروخانه‌هاي رشت است كه چند‌ماه پيش به‌رغم داشتن دختري دوونيم‌ساله از همسر اولش جدا شد. او مدتي بعد و از طريق تلگرام با مادر اهورا كه او نيز از شوهرش جدا شده و با پسرش زندگي مي‌كرد، آشنا شد و آنها حدود 3ماه پيش با هم ازدواج كردند. از آنجا كه همه شواهد نشان مي‌داد كه كودك‌آزاري توسط اين مرد صورت گرفته است، دستور بازداشت او صادر شد و وي در همان بازجويي‌هاي اوليه به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. او مدعي شد كه روز حادثه گرفتار وسوسه‌هاي شيطاني شده و پس از اجراي نقشه شومش، براي ساكت كردن اهورا كه مدام گريه مي‌كرد، سر او را به ديوار كوبيده است. با اعترافات مرد سنگدل، براي وي قرار بازداشت صادر و او براي تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت.

  • قصاص مي‌خواهم

مادر اهورا، هنوز هم باور ندارد كه عامل اين جنايت هولناك مجتبي است. او به يكي از پايگاه‌هاي خبري گيلان مي‌گويد: مدتي قبل به‌دليل پاره‌اي از مشكلات از همسر اولم جدا و پس از آن با مجتبي آشنا شدم. وقتي دليل مرگ پسرم را به من گفتند، شوكه شدم. چون رفتار مجتبي با فرزندم بسيار خوب بود و اهورا هم به او علاقه زيادي داشت. او ادامه داد: تازه 3روز بود كه در يك مغازه كارم را شروع كرده بودم. از ساعت ۹ صبح مي‌رفتم و بعد براي ناهار به خانه برمي‌گشتم و دوباره بعد از ظهر به سر كار مي‌رفتم.

روز حادثه هم ساعت ۲ بعد از ظهر به خانه آمدم. اهورا خواب و بيدار بود. تلاش كردم به او غذا بدهم اما نخورد و دوباره خوابيد و من هم به سر كار رفتم. قبل از رفتنم از مجتبي خواستم كه وقتي اهورا بيدار شد به او غذا بدهد. داخل مغازه بودم كه مجتبي به من زنگ زد و گفت كه اهورا غش كرده و با كمك همسايه‌ها او را به بيمارستان برده است. من هم به سرعت به آنجا رفتم و از زبان پرسنل بيمارستان ماجرا را شنيدم و شوكه شدم. حالا هم خواسته‌ام قصاص قاتل كودكم است.

  • گزارش پزشكي قانوني

درحالي‌كه پدر اهورا نيز با حضور در دادسراي رشت براي عامل قتل پسرش درخواست قصاص كرده است، احمد سياوش‌پور، رئيس كل دادگستري گيلان با تاييد آزار و اذيت اهورا به ميزان گفت: ‌ ناپدري اهورا در بازجويي‌ها گفته كه هيچگونه سابقه‌ رواني نداشته و در زمان انجام اين عمل مجرمانه مواد مخدر نيز مصرف نكرده است. با اين حال وي براي بررسي سلامتي رواني‌اش به پزشكي قانوني معرفي شده و پرونده در دادسرا در حال رسيدگي است.

کد خبر 385521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha