چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

به‌دنبال اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان از مردادماه که با اعتراضات فعالان اجتماعی روبه‌رو شده است و همچنین اعلام خبر توقف طرح در هفته گذشته، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تکذیب خبر توقف طرح به همشهری گفت: باید با افراد و باندهایی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند، برخورد و جلوی سوءاستفاده آنها از کودکان کار گرفته شود.

کودک کار

علي ربيعي گفت: بايد جلوي سوءاستفاده از كودكان گرفته شود و آرمان ما محو كار كودكان است. كار كودك بايد كاملا از بين برود و افراد سوءاستفاده‌كننده شناسايي و به دادگاه معرفي شوند.

وي با اشاره به اينكه بايد سيستمي چند جانبه براي حمايت از كودكان داشته باشيم، گفت: با فعال شدن شوراي حمايت از كودكان برنامه‌هاي خوبي را در اين زمينه دنبال مي‌كنيم. ضمن اينكه اشكالات طرح جمع‌آوري كودكان كار بايد برطرف شود و تحصيل كودكاني كه در معرض آسيب هستند بايد مورد توجه قرار گيرد و اين بچه‌ها بايد به سمت مدرسه و تحصيل هدايت شوند.

او تأكيد كرد: كودكان كاري كه پدر و مادر ندارند و مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند بايد در مراكز بهزيستي نگهداري شوند و آنهايي كه پدر و مادر دارند تحت نظر مددكار به خانه‌هاي خود فرستاده مي‌شوند و اجازه سوءاستفاده به افراد داده نمي‌شود. ‌اساس ساماندهي اين كودكان بايد با همكاري ان جي او‌ها و نهادهاي مدني باشد كه بايد بيش از گذشته در اين موضوع فعال شوند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در جلسات شوراي‌عالي كودكان كه طي 10روز آينده برگزار مي‌شود، اشكالات اين طرح مورد بررسي قرار گرفته و برطرف مي‌شود. ضمن اينكه وزارت تعاون، با وزارت كشور در اين رابطه در حال رايزني است تا اشكالات اين طرح را برطرف كنيم و جامعيت آن را ببينيم. قوه قضاييه هم در كنار ما موضوع حمايت از كودكان را دنبال مي‌كند و افرادي كه از اين كودكان سوء‌استفاده مي‌كنند به اين قوه معرفي مي‌شوند و اميدواريم اين طرح با اشكالات كمتري ادامه پيدا كند.

به گفته وزير رفاه،تصميم مهمي كه در اين زمينه گرفته شده اين است كه بچه‌هايي كه جمع‌آوري مي‌شوند براي بار اول به والدينشان اخطار داده مي‌شود و اگر اين رويه ادامه داشته باشد براي بار سوم با قوه قضاييه هماهنگ شده كه اينها با حكم قضايي و براي مدت طولاني‌تري توسط بهزيستي نگهداري خواهند شد تا از تكرار سوءاستفاده از آنها جلوگيري شود. ربيعي همچنين گفت: در استان‌هايي كه تعداد اين كودكان زياد است مراكزي راه‌اندازي شده تا با سوءاستفاده از اين كودكان مقابله كنيم.

کد خبر 385507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha