پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک قطعه پرنده اکراس آفریقایی که از گونه‌های کمیاب است در سواحل عسلویه این استان مشاهده و ثبت شد.

مشاهده پرنده کمیاب آفریقایی در عسلویه

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر رودری ظهر ديروز در سومین جلسه کارگروه بررسی مطالعات طرح آمایش سرزمین گفت: گزارشاتی که از سوی مشاور طرح آمایش سرزمین ارایه می‌شود ابتدا باید به تائید دستگاه‌ها و ناظرین مربوطه رسیده و سپس به کارگروه‌های تخصصی ارجاع شود.

وی آب را یکی از مهم‌ترین مسایل استان دانست و افزود: انتقال آب حوضه به حوضه و شیرین‌سازی آب دریا از رویکردهای استان کرمان در سند چشم‌انداز است، ضمن آن‌ که باید مطالعات در خصوص استفاده از آب‌های ژرف در استان کرمان انجام شود تا مشخص شود که آیا امکان استفاده از این منابع در استان کرمان وجود دارد یا خیر؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: استفاده از انرژی‌های نو یکی از ظرفیت‌های استان کرمان است که باید در این رابطه اقدامات موثری صورت گیرد، ضمن آن‌که یکی از رویکردها استان کرمان این است که در حوزه صادرات انرژی فعالیت‌هايی انجام دهد.

وی شهرنشینی را معلول توسعه دانست و خاطرنشان کرد: نقش بانوان در توسعه استان نباید نادیده گرفته شود، هم‌چنین برای آن‌که نقش پس‌کرانه‌ای برای سواحل مکران داشته باشیم نباید نقش بخش‌های خدمات، معدن و صنایع تبدیلی را کم‌رنگ و یا نادیده بگیریم.

هم‌چنین در این جلسه محمود وفایی مدیرکل سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: اعتقاد داریم که در آمایش سرزمینی باید برای یک بار بخش گردشگری را از زیرمجموعه خدمات جدا کرد.

مدیرکل سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان یکی از قابلیت‌های مهم استان کرمان را گردشگری دانست و افزود: در استان کرمان جاذبه‌های گردشگری زیادی در بخش‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از این ظرفیت‌ها در جهت خلق ثروت استفاده بهینه کرد.

در این جلسه مشاور طرح آمایش سرزمین به تشریح مطالعات صورت گرفته پرداخت.

کد خبر 385395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha