همشهری آنلاین: کمتر از یک روز پس از اخراج هاروی واینستین از آکادمی اسکار، رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم گرفت نشان لژیون افتخار را از تهیه‌کننده جنجالی هالیوود پس بگیرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، افشاي موارد گسترده از آزارها و تجاوزهاي جنسي واينستين عليه زنان فعال در صنعت سينما كار را به جايي رسانده كه كشورهاي اروپايي هم در كنار آمريكا درباره او موضع‌گيري مي‌كنند. تازه‌ترين اتفاق در پرونده اين چهره بدنام مربوط به سخنان امانوئل مكرون است؛ رئيس‌جمهوري جوان فرانسه روز يكشنبه اعلام كرد عنوان و نشان ملي لژيون افتخار را از غول فاسد هاليوودي پس خواهد گرفت.

واينستين 65 ساله در 2012 در كاخ اليزه حضور يافت و نشان لژيون افتخار را از دستان نيكولا ساركوزي، رئيس‌جمهوري وقت فرانسه به پاس موفقيت «آرتيست» ميشل آزاناويسيس در مراسم اسكار دريافت كرد. تهيه‌كننده نامدار هاليوودي يكي از چهره‌هايي بود كه در به نتيجه رسيدن فيلم و درخشش آن در فصل جوايز سينمايي نقش داشت. از جمله ستاره‌هاي هاليوودي كه پيش‌تر موفق به دريافت نشان لژيون افتخار از كاخ اليزه شده‌اند مي‌توان به كرك داگلاس، كلينت ايستوود، استيون اسپيلبرگ، ديويد لينچ، آرنولد شوارتزنگر و مارتين اسكورسيزي اشاره كرد.

ليا سيدو، بازيگر 32 ساله فرانسوي يكي از بازيگراني است كه به تازگي اتهام‌هايي مبني بر آزار جنسي عليه واينستين مطرح كرده است. ايزابل آجاني، بازيگر تحسين‌شده فرانسوي هم در روزنامه ويژه يكشنبه‌ها يادداشتي نوشت و سينماي فرانسه را متهم كرد كه از زنان چيزي مي‌خواهد تا در عوض آن چيزي بيشتر به آنها بدهد.

کد خبر 385302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha