همشهری آنلاین: بوروسیا مونشن‌گلادباخ در پایان هفته ۸ بوندس‌لیگا با پیروزی بر وردر برمن به رده پنجم ارتقا یافت. بایرن مونیخ نیز با بازگشت یوپ هاینکس به عنوان سرمربی موفقیتی پرگل را جشن گرفت. دورتموند اولین شکستش را تجربه کرد.

Heinkes
  • اشتوتگارت ۲ - اف ث کلن یک

بحران اف ث کلن همچنان ادامه دارد. سرخ‌پوش‌های کلن که شامگاه جمعه (۱۳ اکتبر/ 21 مهر) در نخستین پیکار هفته هشتم مهمان اشتوتگارت بودند با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شدند. کلنی‌ها بازی خوبی ارائه کردند، اما در استفاده‌ از موقعیت‌ها بسیار ضعیف عمل کردند. این مصاف پس از ۹۰ دقیقه می‌رفت با تساوی یک بر یک خاتمه یابد که "اکولو" در واپسین لحظات گل پیروزی اشتوتگارت را به ثمر رساند.

  • بوروسیا دورتموند ۲ - آر. بی. لایپزیگ ۳

حساس‌ترین دوئل هفته هشتم بوندس‌لیگا شامگاه شنبه میان تیم‌های بوروسیا دورتموند و آر. بی. لایپزیگ برگزار شد. این پیکار پرهیجان که با پیروزی ۳ بر ۲ لایپزیگ خاتمه یافت، در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر انجام گرفت.

زردپوش‌های دورتموند که این دیدار را پرجنب‌وجوش آغاز کردند، در همان دقایق نخستین بازی از مهمان خود پیشی گرفتند. پی‌ير امریک اوبامیانگ در دقیقه چهارم بازی توپ را با شوتی زمینی از گوشه محوطه جریمه درون دروازه لایپزیگ جای داد. تیم مهمان اما به تدریج کنترل میدان را در دست گرفت و توسط زابیتسر (در دقیقه ۱۰) و پولسن (دقیقه ۲۵) دو بار دروازه دورتموند را باز کرد.

دو دقیقه از آغاز نیمه دوم بیش نگذشته بود که داور در پی خطای سوکراتس در محوطه جریمه به نفع لایپزیگ سوت پنالتی زد و همچنین مدافع دورتموند را با نشان دادن کارت قرمز اخراج کرد. آگوستین، مهاجم لایپزیگ نیز توپ را از نقطه پنالتی وارد دروازه دورتموند کرد و تیمش را ۳ بر یک جلو انداخت.

دورتموندی‌ها اگر چه توانستند در دقیقه ۶۴ به دومین گل خود دست یابند، اما در نهایت ۳ بر ۲ مغلوب شدند و نخستین شکست خود در فصل جاری بوندس‌لیگا را تجربه کردند.

  • بایرن مونیخ ۵ - فرایبورگ صفر

یکی از رویدادهای مهم هفته ۸ بوندس‌‌لیگا بازگشت یوپ هاینکس به عنوان سرمربی بایرن مونیخ بود. او که به "دن یوپ" شهرت دارد و برای چهارمین بار سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت، پیروزی شیرینی مقابل فرایبورگ را تجربه کرد.

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ در پیکار با فرایبورگ اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و با ۵ گل مهمان خود را به خانه فرستادند. گل‌های بایرن مونیخ در این مصاف توسط شوستر (دقیقه ۸)، کومان (دقیقه ۴۲)، تیاگو (دقیثقه ۶۳)، لواندوفسکی (دقیقه ۷۵) و کیمیش (دقیقه ۹۰) به ثمر رسید. مونیخی‌ها با این موفقیت به رتبه دوم جدول ارتقا یافته و تنها ۲ امتیاز با دورتموند، صدرنشین جدول فاصله دارند.

  • هرتا برلین صفر - شالکه ۲

شالکه نیز از تیم‌های موفق هفته هشتم بود. این تیم در زمین راه‌راه‌پوش‌های هرتا برلین بازی موفقی از خود به نمایش گذاشت و با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان پایخت‌نشین خود گذشت. گل‌های شالکه در این مصاف را گورتسکا در دقیقه ۵۴ از نقطه پنالتی و بورگستالر در دقیقه ۷۸ به ثمر رساندند. شالکه با این پیروزی جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کرد.

  • ماینتس ۳ - هامبورگ ۲

ماینتس نیز از تیم‌هایي بود که در هفته ۸ بوندس‌لیگا طعم پیروزی را چشید و ۳ امتیاز به دست آورد. سرخ‌پوش‌های ماینتس به ویژه از اشتباهات فردی مهمان خود سود جستند و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدند. در حالی که ماینتس جای خود در رده‌های میانی جدول را محکم کرده است، هامبورگ در رده‌های پایین جدول به سر می‌برد.

  • هانوفر یک - آینتراخت فرانکفورت ۲

یکی از برندگان بزرگ هفته هشتم تیم آینتراخت فرانکفورت بود که با پیروزی ۲ بر یک بر میزبان خود، هانوفر با سه امتیاز به خانه بازگشت. سفیدپوش‌های فرانکفورت در این پیکار در مجموع چهره‌ بهتری به نمایش گذاشتند و در واپسین لحظات بازی توسط ربیچ به گل پیروزی دست یافتند.

  • هوفن‌هایم ۲ - آگسبورگ ۲

پیکار هوفن‌هایم و آگسبورگ پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. این نتیجه با توجه به جنگندگی سفید‌پوش‌های آگسبورگ نتیجه‌ای عادلانه بود. تیم پرقدرت هوفن‌هایم با توجه به امتیاز‌هایی که در این پیکار از دست داد، به رتبه چهارم جدول تنزل کرد.

  • بایر لورکوزن ۲ - ولفسبورگ ۲

در نخستین دیدار باقیمانده‌ هفته ۸ بوندس‌لیگا روز يكشنبه بایر لورکوزن و ولفسبورگ رویاروی هم قرار گرفتند. دیدار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که با توجه به عملکرد کم و بیش برابر هر دو تیم عادلانه بود. لورکوزن و ولفسبورگ علی‌رغم برخورداری از کادر پرسنلی نسبتا قوی به ترتیب در رده‌های دوازدهم و چهاردهم جدول به سر می‌برند.

  • وردر برمن صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

پیکارهای هفته ۸ بوندس‌لیگا شامگاه یکشنبه (۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر) با انجام دیدار وردر برمن مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ خاتمه یافت. مونشن‌گلادباخ در این دیدار تیم برتر میدان بود. مصاف دو تیم در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر تیم مهمان به پایان رسید. گل‌های مونشن‌گلادباخ را اشتیندل و وسترگارد (دقایق ۲۷ و ۳۴) به ثمر رساندند. گلادباخی‌ها با این پیروزی به رده پنجم جدول ارتقا یافتند.

 

کد خبر 385279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha