مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از ساختمان قدیم مجلس گفت: دیوارچینی در مقابل این ساختمان متوقف خواهد شد و با مسئولان مربوطه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، صبح امروز محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به همراه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و همچنین حجت نظری عضو این کمیسیون و محسنی شهردار منطقه 12 از دیوارچینی مقابل مجلس قدیم در میدان بهارستان بازدید کردند.

حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به دیوارچینی صورت گرفته از سوی پیمانکار مجلس شورای اسلامی در مقابل ساختمان قدیم مجلس مشروطه اظهار کرد: در روزهای گذشته خبرنگاران به نمایندگی از مردم این مطلب را در اختیار ما قرار دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: حفظ بناهای تاریخی و میراثی وظیفه همه آحاد مردم و مسئولان است که در این زمینه باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته و در پی اقدام خودسرانه مجلس در خصوص دیوارچینی مقابل ساختمان قدیم مجلس تذکری در صحن شورا توسط یکی از اعضا داده شد و رئیس شورا نیز دستور لازم را برای پیگیری این موضوع دادند و قرار شد بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و آقای سالاری به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری بازدیدی را از روند این اقدام مجلس داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: برهمین اساس از مدیریت مجلس نیز دعوت شد که در این بازدید حضور داشته باشند تا روند این اقدام را مورد بررسی و کار کارشناسی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: میدان بهارستان یکی از مراکز میراثی تهران و کشور محسوب می‌شود که به ثبت ملی رسیده است و بیش از 40 واقعه ملی در این میدان به ثبت رسیده است.

حق‌شناس همچنین به ساختمان شهید مطهری، ساختمان مشروطه، میدان بهارستان اشاره کرد و گفت: تمامی اینها از میراث تهران و کشور محسوب می‌شوند و برای ما قابل اهمیت و ارزش هستند و از منظر هویت شهری اهمیت ویژه‌ای را دارند.

وی ضمن انتقاد از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص دیوارچینی در مقابل ساختمان قدیم مجلس تاکید کرد: این اقدام قابل قبول نیست چرا که نه شورا و نه شهرداری و نه میراث در جریان این موضوع قرار نگرفته است و در کل این اقدام به صورت خودسرانه از سوی مجلس صورت گرفته است و یکی از تخلفات محسوب می‌شود.

حق‌شناس در پایان با اشاره به دعوت از مسئولان میراث، استانداری، شهرداری و همچنین پدافند غیرعامل تصریح کرد: قطعا در روزهای آینده شورا جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار خواهد کرد و جلوی این تخلف را خواهد گرفت.

کد خبر 385261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha