همشهری آنلاین: دبیرکل حزب آبادگران گفت: اصولگرایان هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

بیادی

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ضرورت کادرسازی در کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخصه و راه‌های مدیریت در کشورهاى داراى ثبات، توسعه سرمایه‌های نیروی انسانی و حفظ و پشتیبانى از آنها است، لذا سرمایه نیروی انسانی می‌تواند آینده هر کشوری را تضمین کند، به شرط آنکه دراین سرمایه گذاری یک مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: در مدیریت یکپارچه، برنامه تمام سازمان‌ها برای رشد و توسعه و تعالی سرمایه های نیروی انسانی است نه اینکه تنها یک سازمان در این زمینه فکر و عمل کند، درست است که متولی چنین امر مهمى سازمان امور استخدامی کشور است، اما این سازمان باید بیشتر سیاست‌گذار و ناظر باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هر دولتی که بر سر کار می‌آید فربه‌تر از دولت پیشین می‌شود، بیان‌کرد: افرادی که با دولت جدید روی کار می‌آیند در بدنه دولت رسوب کرده و نیروها کاهش پیدا نمی‌کند در نتیجه مدیران تنها به فکر سازمان تحت نظر خود هستند و برای جامه فکری نمی‌شود؛ کادر سازی امری اصولی است به شرط اینکه همه به حساسیت آن توجه وبتوانند برای جامعه موثر باشند.

  • مطرح کردن نواصولگرای یک شوخی و به تمسخر گرفتن جامعه اصولگرایی است

دبیرکل حزب آبادگران درباره بحث نواصولگرایی اظهار داشت: مطرح کردن نواصولگرای یک شوخی و به تمسخر گرفتن جامعه بزرگ اصولگرایى از سوى باندها و بعضى از افراد تمامیت‌خواه است که هنوز انقلاب و نظام را درک نکرده‌اند، بنابراین باید دید چه تفکری می‌خواهد درنواصولگرایی حاکم شود، کدام افراد و باندهای متصل به قدرت و ثروت به دنبال رشد این تفکر هستند و پارامترهای آن چیست؟

وی ادامه داد: بنابراین با تغییر یک لفظ اصولگرا به نواصولگرایی مشکلی حل نمی‌شود و با طرح این موضوع نپخته و بدون تدبیر، تنها می‌خواهند با یک ترفند رد گم کنند و باز هم گناه کم‌کارى خود را به گردن دیگران بیاندازند.

  • اصولگرایان هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری پیدا کنند

وی با اشاره به تکیه اصولگرایان بر جریان‌های درجه دو و سه خود در فعالیت‌های انتخاباتی اخیر،‌ اظهار داشت: اصولگرایان بزرگانی داشتند مانند مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم عسگراولادی که از فقدان آنها دستشان خالی شده و هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

بیادی با بیان اینکه بد نیست اصولگرایان اجازه دهند باندهای قدرت شناسایی و به مردم معرفی شوند و به دنبال توسعه و شکل گیرى و استقرار احزاب مؤثر و فراگیر باشند، ادامه داد: این اقدامات است که می‌تواند هر جامعه‌اى را نجات دهد و با باند درست کردن و تغییر اسم آن‌ هم از سوى افراد معلوم‌الحالى که به فکر سود باند خود هستند. مشکلی از کشور حل نمی‌شود و متاسفانه شاهد نتیجه عملکرد باندهاى به هم پیوسته این دو تفکر سیاسى اصلاح‌طلب و اصولگرا یعنى هستیم که هیچ کس حاضر به پاسخگویى نیست .

  • جامعتین باید ثابت کند که فعالیت حزبی را قبول دارد

وی با اشاره به نقش کنونی جامعتین گفت: در جامعه سیاسی یکی از مشکلات بحث جامعتین است؛ باید جامعتین به مردم ثابت کنند که آیا گروهی و حزبى کار کردن را قبول دارند یا خیر. اگر قبول دارند شاکله فعالیت آن باید به صورت حزب باشد، تا زمانی که تفکر حزبى و به‌ اصطلاح پارلمانى برقرار نباشد، حتى جامعتین که مدعى یک گروه نزدیک به تفکرات انقلاب و امام و رهبری هستند، دستخوش تصمیمات و خواسته‌های باندهای اثر گذار متصل به قدرت و ثروت می‌شوند و تاکنون هم نتواستند نتایج خوبی در انتخابات گذشته داشته باشند

دبیرکل حزب آبادگران با بیان اینکه تعریفی که جامعتین از سیاسی بودن دارد با تعریفی که در جامعه و مجلس مطرح است متفاوت است، گفت: برخی تفکرات سیاسی، تفکرات تمایت‌خواهی است و تا زمانی که این تفکرات تمامیت‌خواهی وجود دارد، مطمئنا مسائل سیاسی به صورت اصولی قابل فهم عمومى نبوده و احزاب شکل نمی‌گیرند و در این حالت مسائل گروهی و جناحی بیشتر جلوه‌گر می‌شود.

بیادی افزود:‌ اگرجامعتین می‌خواهد فعالیت سیاسی داشته باشد، باید ماهیت خود را در وزارت کشور ثبت کند و جزء گروه‌های سیاسی‌تعریف شود؛ در غیر اینصورت نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد مگر اینکه بگویند به دنبال پدرخواندگی تفکری هستیم که در جامعه در حال فعالیت است .

  • متاسفانه برخی فکر می‌کنند مسئولان دولتی از نظام جدا هستند

وی با اشاره به انتخابات اخیر و فعالیت جامعه روحانیت در زیر مجموعه جمنا گفت: متاسفانه برخی فکر می‌کنند مسئولان دولتی که بر سر کاراند از نظام جدا هستند، و تنها خودشان را از نظام می‌دانند بقیه را به جای یک رقیب سیاسى به صورت دشمن تلقی می‌کنند.

بیادی با اشاره به فعالیت و نقش‌آفرینی برخی تشکل‌های اصولگرا به جای احزاب ریشه‌دار اصولگرا، اظهار داشت: رفتارهایی که تاکنون چند حزب و جمعیتی که تشکیل شده‌اند از خود بروز دادند؛ با توجه به اینکه به شکلی به بدنه قدرت و ثروت وصل بودند؛ رفتاری شبیه فراماسونرها بوده، از این نظر که آنها راضی نیستند احزاب دیگر تشکیل شود و می‌گویند فقط ما حضور داشته باشیم و تنها ما انقلابی و مسلمان هستیم و دیگران غیر انقلابی و کافر هستند.

دبیرکل حزب آبادگران درباره انتقادات کاندیداهای ائتلاف اصولگرا به یکدیگر بعد از انتخابات گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند بعد از انتخابات باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود، البته انتظارى هم از چنین گروه‌هایى نمی‌توان داشت و متاسفانه تفکری که پشتش باندهای قدرت و ثروت است، همیشه دولت‌ها را آزار داده است.

کد خبر 385068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha