همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در انتشار آلودگی پلاستیکی در تمامی آب‌های اطراف بریتانیا نقش دارند.

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، عامل آلودگی آب‌های انگلیس

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با سرازیر کردن میلیون‌ها ذرات کوچک به داخل آب‌های دور تا دور بریتانیا به تشدید آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها دامن می‌زنند.

در تعدادی از تصفیه خانه‌های فاضلاب انگلیس از گلوله‌های پلاستیکی بسیار کوچکی موسوم به Bio-Beads استفاده می‌شود تا محتویات ارگانیک و شیمیایی از فاضلاب عبور داده شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد میلیون‌ها نمونه از این گلوله‌ها که تنها حدود ۳.۵ میلی‌متر عرض دارند وارد محیط زیست می‌شوند.

به گفته کارشناسان این گلوله‌های پلاستیکی کوچک به سختی قابل شناسایی هستند و حذف کردن آنها غیرممکن است و می‌توانند آسیب‌های جدی به حیات دریایی وارد کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان محیط زیست با بیان این که اکثر مطالعات پیشین روی تاثیر زیست‌محیطی میکروپلاستیک‌های مصرفی در فاضلاب‌هایی چون الیاف شستشو یا میکروذرات لوازم آرایشی انجام گرفته‌اند متذکر شدند: اکنون با بررسی‌های جدید به نظر می‌آید که میکروپلاستیک‌های کاربردی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز می‌توانند به تشدید این مشکل کمک کنند.

کد خبر 385026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha