شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو پیش‌بینی کردند این فلز ارزشمند هفته جاری به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، طلا هفته گذشته پس از انتشار جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر که نشان داد سیاست‌گذاران آمریکایی همانند سابق بر مواضع قبلی برای تحکیم سیاست پولی اصرار ندارند و همچنین آمار تورم که نشان داد رشد شاخص قیمت مصرفی آمریکا ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است، اقبال خوبی پیدا کرد و برای نخستین بار در بیش از دو هفته گذشته به بالای ۱۳۰۰ دلار افزایش یافت.

در نظرسنجی طلای کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا ۱۸ درصد کاهش قیمت این فلز در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که به همین تعداد نظری نسبت به جهت حرکت قیمت طلا نداشتند.

در این بین، ۷۴۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۸ نفر یا ۶۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۴ نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و ۶۸ نفر یا ۹ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز، برای هفته گذشته ۶۷ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به رشد قیمت طلا بدبین بودند، و در مقابل ۴۴ درصد از سرمایه‌گذاران (بزرگترین گروه رای دهنده) نسبت به افزایش قیمت ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک ۸.۱۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۳۰۴.۶۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۲.۳ درصد افزایش را ثبت کرد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت قیمت طلا را ۲۳ بار از ۳۹ بار به درستی پیش‌بینی کردند که میزان درستی آن را به ۵۹ درصد می‌رساند، در حالی که میزان درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران با ۲۴ پیش‌بینی درست از ۳۸ بار، ۶۳ درصد بود.

به گفته ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورکا ماینر ریپورت، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه و کره شمالی به همراه رونق بازارهای کالا، طلا را در هفته جاری به ۱۳۱۰ دلار خواهد رساند.

آدرین دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدرین دی نیز رشد بیشتر قیمت طلا را پیش‌بینی و اظهار کرد: واضح است که بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی فوق‌العاده محتاط می‌شود.

پیتر دگراف، مفسر کیتکونیوز نیز با پیش‌بینی رشد قیمت طلا، در این باره اظهار کرد: اکتبر معمولا ماه مثبتی برای قیمت طلا است، زیرا تقاضای چینی پس از تعطیلات هفته طلایی قوی می‌شود. شاخص دلار آمریکا نیز به نظر می‌رسد پس از بهبودی که در سپتامبر داشت دوباره ضعیف می‌شود. ضعف شاخص دلار همواره با رشد قیمت طلا مصادف بوده است.

با این همه آدام بوتون، تحلیلگر ارزی در وب سایت فارکس لایو در میان کسانی است که عقب‌نشینی قیمت در بازار طلا را پیش‌بینی می‌کند. به گفته وی، دلار همچنان به اندازه کافی قوی است تا قیمت طلا را تحت فشار قرار دهد.

کد خبر 385022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha