همشهری آنلاین: جایزه بهترین اقتباس ادبی سینما در شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت به فیلم سینمایی «کتابفروشی» به کارگردانی ایزابل کوشت رسید.

Bookshop

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، فيلمساز 57 ساله اسپانيايي «كتابفروشي» را بر اساس كتابي به همين نام نوشته پنه‌لوپه فيتس‌جرالد ساخته و اميلي مورتايمر، بيل نايي و پاتريشيا كلاركسن نقش‌هاي اصلي آن را ايفا كرده‌اند. فيتس‌جرالد 83 ساله و كه در 2000 در 83 سالگي از دنيا رفت، شاعر و نويسنده انگليسي برنده جايزه ادبي من بوكر بود و «كتابفروشي» او در 1978 نامزد دريافت همين جايزه شده بود.

از ديگر برندگان جايزه سالانه بهترين اقتباس ادبي در سينما مي‌توان به «حيوان‌هاي شب‌زي» تام فورد و «كارول» به كارگرداني تاد هينز اشاره كرد. امسال «نافرماني» به كارگرداني سباسيتين لليو محصول مشترك بريتانيا و آمريكا كه بر اساس كتابي از نائومي آلدرمن ساخته شده و «كشتن استلا» ساخته جولين پولسلر بر اساس كتابي از نائومي هاشوفر رقيبان اصلي «كتابفروشي» كوشت براي بردن اين جايزه بودند.

فيلمساز اسپانيايي زاده بارسلونا پس از كسب جايزه بهترين اقتباس ادبي گفت: «فيلم من درباره علاقه به كتاب و زندگي است. از اين رو، از مديران نمايشگاه كتاب فرانكفورت بسيار سپاسگزارم را از فيلم تقدير كردند.» فيلم سينمايي «كتابفروشي» كه با بودجه چهار ميليون دلاري ساخته شده، قرار است به زودي روي پرده سينماهاي جهان برود.

کد خبر 384917

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha