همشهری آنلاین: طلا در معاملات چهارشنبه ۱۹ مهرماه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار و همچنین انتظار سرمایه‌گذاران برای انتشار جزییات آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۸۷.۷۰ دلار ایستاد.

بهای معاملات این بازار روز گذشته به بالاترین قیمت از ۲۷ سپتامبر به این طرف رسیده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۸.۸۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۲۹۳.۸۰ دلار بسته شده بود.

به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ‌کنگ، در آستانه انتشار جزییات آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا سرمایه‌گذاران اندکی محتاط شده‌اند و احتمالا طلا در حال حاضر بین ۱۲۸۰ تا ۱۳۰۰ دلار معامله می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ دلار از نظر روانی قیمت بسیار بااهمیتی است و اگر طلا به این قیمت صعود کند، شاهد خرید بیشتری در بازار خواهیم بود.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه با دنبال کردن صعود وال استریت، افزایش یافتند و دلار بخشی از ضرری که اوایل معاملات داشت جبران کرد.

بازارها انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در دسامبر برای سومین بار در سال میلادی جاری نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر با افزایش هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد، به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن لطمه می‌زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۱۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۹۳۱.۱۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۳۵.۸۵ دلار رسید.

کد خبر 384825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha