همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر روحانی و آملی‌لاریجانی در پاسخ به یکدیگر گفت که بهتر است روسای قوا حرف‌های خود را با صراحت و ادبیات فاخر و حتی‌المقدور در جلسات خصوصی بیان کنند.

به گزارش ايسنا، علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه درباره رفتار و اظهارات یکدیگر گفت: من معتقدم ادبیات هر دو بزرگوار ادبیات خوبی نبود و در شأن روسای قوا نیست. آقای رئیس‌جمهور با گوشه و کنایه انتقاد خود را بیان می‌کند در حالی که ایشان رئیس قوه مجریه است و اختیارات زیادی دارد. شخص اول اجرایی و شخص دوم کشور باید از موضع قدرت صحبت کند. اگر انتقادی به قوه قضاییه دارد باید به صراحت آن را بگوید که این کار شما خلاف قانون اساسی است و من که مطابق اصل ۱۱۳ مسوول اجرای قانون اساسی هستم به شما تذکر می‌دهم.

وی تصریح کرد: ادبیات رئیس‌جمهور نباید کنایه‌آمیز و احیانا همراه با استهزاء باشد. شاید این ادبیات از یک دانشجو و یا خبرنگاری که قدرتی ندارد پذیرفته باشد اما از رئیس‌جمهور کشور که آرای زیادی پشتوانه اوست و اختیارات زیاد قانونی دارد، پذیرفته نیست. بنابراین اگر رئیس‌جمهور انتقادی دارد باید صریح و با ذکر مصادیق بیان کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر ادبیات رئیس قوه قضاییه هم مناسب نبود. این طرز صحبت که چهار سال همه کارها را رها کرده‌ و دور برجام سینه زده‌اید، اولا واقعیت ندارد و منصفانه نیست و ثانیا لحن خوبی ندارد و توام با استهزاء است. به هر حال این گفت‌وگوی رسانه‌ای که ادبیات آن در شان روسای دو قوه نیست، ممکن است باعث ناامیدی و دلسردی مردم شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است روسای قوا این حرف‌های خود را در جلساتی که با هم دارند بیان کنند و اگر کارساز نبود و لازم بود آشکارا بیان شود، حرفشان را با صراحت و ذکر مصداق و بدون طعنه بیان کنند تا موجب ناراحتی مردم نشود.

کد خبر 384781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha