مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید در پاییز و زمستان امسال گرفتار سرماخوردگی نشوید این گزارش را حتما بخوانید. ۹ راهکار پیش روی شماست ... انجام دهید کمتر اسیر سرماخوردگی خواهید شد.

۹ راهکار برای جلوگیری از سرماخوردگی به شرح زیر است:

  • شستن دست

دستان خود را مداوم با صابون بشویید. این کار کلیدی‌ترین راه برای پیشگیری از سرماخوردگی و ویروس است. بیشتر ویروس‌ها روی دست‌ها قرار دارند و شما با زدن دستتان به دهان یا چشمانتان ویروس را وارد بدن می‌کنید.

  • واکسن آنفولانزا

ممکن است آنفولانزا را یک بیماری ساده بدانید اما همواره به یاد داشته باشید که می‌تواند نگران کننده شود و شما را چندین روز در تختخواب بستری کند. حتی می‌تواند در کودکان، افراد مسن و خانم‌های باردار خطرناک باشد. پس تزریق یک واکسن کوچک می‌تواند به سادگی شما و خانواده‌تان را از این خطر مصون دارد. این تصور که واکسن انفولانزا خود عامل انفولانزا می‌شود ریشه پزشکی ندارد.

  • آماده باشید!

مطمئن شوید تمام وسایل مورد نیاز برای درمان بیماری را در منزل دارید. مسکن و ضد احتقان بینی و گلو بخرید. دستمال کاغذی، صابون و ضد عفونی کننده دست را فراموش نکنید. دستگاه تب سنج را کنترل کنید تا مطمئن شوید سالم است. کابینت‌های خود را با چای‌های گیاهی، سوپ‌های آماده مرغ و مایعات پر کنید.

  • به علائم توجه کنید

آنفولانزا یا سرماخوردگی؟ هیچ راه قطعی برای تمایز این دو از هم وجود ندارد. حتی پزشک نیز بدون معاینه نمی‌تواند این دو را از هم تشخیص دهد. اما به طور کلی:

سرماخوردگی معمولا خفیف‌تر است و شما ممکن است گرفتگی بینی و یا آبریزش داشته باشید.

آنفولانزا شدیدتر است و به صورت یکباره می‌آید و به احتمال زیاد چند روز شما را از پا می‌اندازد. تب، بدن درد و خستگی از علائم رایج آن است.

  • عدم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک

عامل سرماخوردگی و آنفولانزا ویروس است. این در حالی است که آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌های باکتریایی مصرف می‌شوند. اگر زمانی که نباید آنتی‌بیوتیک بخورید، مصرف کنید، سبب به وجود آمدن ویروس‌هایی مقاوم به داروها خواهید شد.

  • در منزل بمانید

استراحت کنید. اگر زمانی که بدنتان به استراحت نیاز دارد خود را با کار سنگین خسته کنید سبب طولانی‌تر شدن دوران نقاهت می‌شوید. علاوه بر این شما باعث سرایت بیماریتان به دیگران نیز می‌شوید.

  • استفاده از وسایل یکبار مصرف

وقتی یکی از اعضای خانه بیمار است از وسایل یکبار مصرف در آشپزخانه و دستشویی استفاده کنید. این کار یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از سرایت ویروس است. به جای حوله دست از دستمال کاغذی استفاده کنید. لیوان یکبار مصرف نیز می‌تواند کاربردی باشد.

  • به دنبال درمان‌های طبیعی باشید

برای نرم کردن گلو یک قاشق عسل را امتحان کنید. عسل می‌تواند به اندازه شربت گلو مفید باشد. اما به کودکان زیر یکسال به هیچ وجه عسل ندهید. ویتامین ث نیز می‌تواند دوران نقاهت شما را کوتاهتر و حالتان را بهبود بخشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند مواد دارای پروبیوتیک از سرماخوردگی پیشگیری می‌کنند.

  • مصرف زیاد مایعات

مایعات به تخلیه مخاط و سینوس‌ها کمک می‌کند. آب، آب گوشت و مرغ و آبمیوه‌ها انتخاب‌های مناسبی هستند. نوشیدنی‌های گرم مانند چای‌های گیاهی راه‌های تنفس را باز می‌کنند و گرفتگی را بهبود می‌بخشند.

منبع

کد خبر 384705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha