همشهری آنلاین: طلا در معاملات سه‌شنبه ۱۸ مهرماه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و ضعف دلار آمریکا، به بالاترین قیمت در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۶.۸۶ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار اوایل صبح تا سطح ۱۲۸۸.۱۹ دلار که بالاترین قیمت از اواخر سپتامبر به شمار می‌رود، صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۹.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱۰.۱۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش یافته و در ۱۲۸۵ دلار بسته شده بود.

طلا هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت، اما روز جمعه که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا متزلزل شد، رشد اندکی ثبت کرد.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، تنش‌های ژئوپلیتیکی و ابهام پیرامون اقدامی که ممکن است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی انجام دهد، تا اندازه‌ای ریسک‌گریزی در بازارها را حفظ کرده و حمایت موقتی برای قیمت طلا فراهم کرده است.

ضعیف شدن ارزش دلار در روز سه‌شنبه نیز به حمایت از قیمت طلا کمک کرد اما انتظارات نسبت به افزایش مجدد نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری، مانع رشد بیشتر قیمت این فلز ارزشمند شده است.

آمار صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد که معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر را حدود ۹۰ درصد ارزیابی می‌کنند.
بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و قیمت طلا را که به این ارز معامله می‌شود، تحت فشار قرار می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۷.۰۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۱۵.۵۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۹۲۹.۲۲ دلار ایستاد.

کد خبر 384690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha