پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

سوراخ کردن گوش، یکی از معمولی‌ترین کارهایی است که خانم‌ها انجام می‌دهند. البته این کار از زمان‌های قدیم مد بوده، منتها با روش‌های سنتی؛ آن هم فقط برای ایجاد یک سوراخ کوچک.

اما این روزها، وسایل انجام این کار پیشرفته‌تر شده و چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد؛ برخی افراد جوگیر هم از این امکان استفاده کرده و چندین سوراخ در گوش خود ایجاد می‌کنند تا تمام گوشواره‌های مورد علاقه خود را همزمان در گوش داشته باشند!
البته اگر مراقبت‌های لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید، چند گوشواره که هیچ، حتی یک گوشواره را هم نمی‌توانید در گوش خود نگه دارید؛ پس تا وقتی زخم گوش‌هایتان کاملا خوب نشده، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

اگر قصد دارید گوشواره‌ای غیر از جنس طلا به گوش کنید، حتما با فردی که گوشتان را سوراخ کرده، مشورت کنید و از درستی انتخاب خود مطمئن شوید. اگر پوست حساسی دارید، احتمالا تنها گزینه شما، گوشواره‌ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد قبل از لمس گوش‌هایتان، دست خود را شسته باشید. این کار، احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش می‌دهد.

گوشواره‌هایتان را باید روزی 2 بار ـ یک بار صبح و یک بار شب ـ تمیز کنید. برای تمیز کردن اطراف سوراخ گوش نیز از محلول ضدعفونی‌کننده مخصوص گوش استفاده کنید. محلول را روی یک تکه پنبه بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز کنید.

چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می‌شود.

گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. شما باید حداقل بین 4 تا 6 هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش، از گوشواره استفاده کنید وگرنه زخم تازه، جوش می‌خورد و سوراخ ناپدید می‌شود!

اگر بعد از گذشت یک روز از سوراخ کردن گوشتان، هرگونه قرمزی، تورم یا درد مشاهده کردید، احتمال دارد علائم عفونت باشند؛ بنابراین به همان سالن زیبایی، یا یک پزشک عمومی مراجعه کنید.

یادتان باشد از هیچ نوع اسپری مخصوص مو یا اسپری خوشبوکننده و ادکلن، در اطراف سوراخ تازه گوش، استفاده نکنید. در ضمن، تا قبل از درمان محل مذکور، با گوشواره‌هایتان بازی نکنید و آن را نکشید تا باعث پشیمانی نشود!

کد خبر 38463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز