همشهری آنلاین: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اعمال محدودیت برای محمد خاتمی را در تعارض آشکار با قانون اساسی دانست.

به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم  رهبری مبنی بر حفظ وحدت و به رسمیت شناختن دیدگاه‌های مختلف و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی متاسفانه  با توجه به اقدامات اخیر مبنی بر افزایش محدودیت  و شرکت و حضور جناب آقای سید محمد خاتمی در مراسم سیاسی، فرهنگی و تبلیغی در تعارض آشکار با اصول 20 ، 23 ، 36 و 37 قانون اساسی است و معلوم نیست تا کی قرار است فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود و شرایط کشور متلاطم گردد.

وی همچنین افزود: احکام صادر شده برای هفت نفر که من جمله چند نفر از آنان نمایندگان اسبق مجلس هستند به دلیل اظهار نظرات شخصی و ارائه اندیشه سیاسی در تعارض با ایجاد وحدت و همدلی و یکپارچگی اجتماعی است.

این نماینده اصلاح مطلب مجلس در ادامه بیان کرد: متاسفانه صدا و سیما به مانند رویه‌های سابق که سلیقه‌ای عمل می‌کند چهره‌های این هفت تن را شطرنجی کرده و آنان را جاسوس خوانده است، این اقدام صداوسیما بدون این که چنین اتهامی بر آنها وارد شده باشد صورت گرفته که این عمل نوعی افترا است و  براساس قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد است، حال سوال این است چرا دادستان به عنوان مدعی العموم عوامل این خبر کذب را تحت تعقیب قرار نمی‌دهد؟

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: متاسفانه این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر نظام پارلمانی شنیده می‌شود، جمهوریت نظام با انتخاب مستقیم ریاست جمهوری معنا پیدا می‌کند، اجازه ندهیم که مردمان ما از انتخاب مستقیم ریاست جمهوری محروم شوند.

وی در بخش دیگری از نطق خود ادامه داد: دانشجویان که به حق  سرمایه‌های ملی و آینده سازان این کشور هستند باید از فضای آزاد برای اظهار نظر و داشتن نشریات دانشجویی برخوردار باشند تا پویایی خود را حفظ کنند، محدودیت بر آزادی اندیشه، بیان، قلم و انجمن‌های دانشجویی ناقض فرامین رهبری مبنی بر فعال بودن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها است.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: فساد همان طور که معاون اول ریاست جمهوری گفته سازمان یافته است و قبلا هم در مورد فساد سیستماتیک در کشور هشدار داده بودم و اکنون نیز بر آن تاکید دارم که باید تمامی ارکان نظام به مبارزه با فساد برخیزند و این مبارزه هیچ خط قرمزی را نباید لحاظ کند و هر کسی که درگیر این فساد است باید توسط قوه قضائیه پیگیری و مجازات شود.

سلحشوری  همچنین گفت: بی‌تفاوتی نسبت به خروج و مهاجرت نخبگان و زیانی که از آن حاصل می‌شود جبران ناپذیر است. سرمایه‌های اصلی یک کشور منابع انسانی آن هستند و چه راحت این منابع در کشور ما به علت تبعیض‌ها، عدم به کارگیری نخبگان و نبود مشوق‌های لازم  کشور را ترک می‌کنند این را باید بدانیم این ایران است که از نبود نخبگانش زیان می‌بیند و آنان منابع توسعه و سرمایه های اجتماعی برای کشورهای دیگر می شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس در ادامه بیان کرد: اقلیت‌های قومی و مذهبی و زنان فقط برای حضور پای صندوق‌های رای نیستند. وظیفه دولت است که از افراد شایسته‌ای که در میان اقلیت‌های قومی، مذهبی و و همچنین نیمی از جامعه که زنان هستند استفاده کند، احترام و استفاده از توان مدیریتی این گروه‌های اجتماعی  از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی است که ریاست جمهوری نیز برآن تاکید دارند.

وی در پایان ابراز کرد: در آستانه روز عضای سفید دولت به اشتغال و به کارگیری معلولین و حقوق آنان توجه کند.

کد خبر 384499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha