رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در حاشیه سفر به کاشان و بازدید از باغ ثبت جهانی‌شده فین گفت: براساس سند چشم‌انداز ۲۰ساله نظام، باید تا سال۱۴۰۴ به رقم جذب ۲۰‌میلیون گردشگر برسیم که البته عدد بزرگی است

گردشگران خارجی

 و امیدوارم همه امکانات برای دستیابی به این عدد بسیج شوند و با تلاش دولت و مجلس و همکارانمان در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این موضوع محقق شود که درصورت تحقق، ایران به آنچه لیاقتش را دارد می‌رسد.

علي‌اصغر مونسان به تلاش‌ها براي افزايش گردشگران خارجي اشاره كرد و افزود: در حال حاضرسالانه ۵‌ ميليون گردشگر خارجي وارد ايران مي‌شوند كه البته عدد قابل‌قبولي نيست و با توجه به اينكه سهم سازمان ميراث‌فرهنگي، ‌صنايع‌دستي و گردشگري در توليد ناخالص ملي 2/9 درصد است بايد تلاش كنيم اين رقم بيش از پيش افزايش يابد.

رئيس‌ سازمان ميراث‌فرهنگي همچنين با اعلام اين موضوع كه مختصات تعيين «شهر گردشگر» احصا شده است، گفت: شهر گردشگر بايد شهري باشد كه فضا و فرهنگ مردم آن شهر با گردشگري منطبق باشد. به گفته مونسان، شهر ايده‌آل به شهروندانش توجه دارد اما شهر گردشگر علاوه بر شهروندان به گردشگران نيز توجه دارد.

به گزارش همشهري، طرح شهر گردشگر يكي از كليدي‌ترين شعارهاي رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي است كه براساس آن تمامي خدمات شهرهاي كشور بايد علاوه بر درنظر داشتن جامعه ساكن، جامعه گردشگر را نيز شامل شود و بدين‌ترتيب تغييرات اساسي در شهرها در حوزه بازنگري در زمان ارائه خدمات حمل‌ونقل هوايي و ريلي، خدمات شهري و تفريحي و درماني و پولي، در شهرهاي كشور براي 2 گروه ساكن و گردشگر بازنگري شود. برخي كارشناسان معتقدند كه شعار شهر گردشگر امكان تحقق ندارد و نظريه‌اي جديد در حوزه گردشگري است. با اين حال رئيس سازمان ميراث فرهنگي و معاون گردشگري او معتقدند كه شهر گردشگر امكان ارائه خدمات بيشتر و بهتر به گردشگران را فراهم مي‌كند و منجر به شكوفايي شهرهاي كشور مي‌شود. معاون رئيس‌جمهور به ظرفيت‌هاي ايران در حوزه ميراث‌فرهنگي و گردشگري اشاره كرد و يادآورشد: بايد با توجه به ظرفيت‌هايي مانند آثار فرهنگي-‌تاريخي و اماكن تاريخي كه در اختيار داريم درآمدزايي كنيم.

مونسان همچنين با اعلام حمايت از ايجاد خانه‌هاي بوم‌گردي در كشور اعلام كرد: اگر تركيه و امارات در حال ساخت هتل هستند با توجه به اينكه عمده گردشگران ما فرهنگي هستند بايد به‌جاي توسعه هتل، بوم‌گردي توسعه يابد و نبايد اعتبارات محدود را صرف ساخت هتل كنيم. به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنعت گردشگري و صنايع‌دستي بسيار مهم هستند و مي‌توانند به اقتصاد كشور در موضوعات مختلف مانند ايجاد اشتغال، كمك كنند. وي همچنين از طرح ايجاد 140‌هزار شغل در بخش گردشگري و صنايع‌دستي خبر داد و گفت كه اين موضوع قابل تحقق است.

کد خبر 384460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha