پرونده قاتل سریالی زنان گیلان در حالی با صدورکیفرخواست به دادگاه فرستاده خواهد شد که متهم در بازجویی‌های پلیسی راز قتل زن دیگری را نیز فاش کرد.

متهم

اين مرد 40ساله كه فرزاد نام دارد 3زن را بين سال‌هاي87تا 88به قتل رساند و پس از آن توبه كرد كه ديگر دست به جنايت نزند اما در سال 95توبه‌اش را شكست و دوباره دست به جنايت زد.تحقيقات در اين پرونده از سال گذشته و به‌دنبال ناپديد شدن مرموز 4زن در رشت و روستاهاي اطراف، شروع شد. زنان ناپديد شده همه افرادي جوان يا ميانسال بودند كه به گفته خانواده‌هايشان هميشه طلاي زيادي همراه خود داشتند. كارآگاهان كه حدس مي‌زدند بين ناپديد شدن اين 4زن ارتباطي وجود دارد و شايد آنها قرباني يك قاتل سريالي شده باشند بررسي‌هاي خود را ادامه دادند تا اينكه از طريق رديابي‌ها و بررسي‌هاي اطلاعاتي به مشخصاتي از خودرويي دست يافتند كه احتمال مي‌رفت راننده آن راز ناپديد شدن زنان گمشده را مي‌داند.

با سرنخ‌هايي كه پليس به‌دست آورده بود، فروردين‌ماه امسال فرزاد در خانه‌اش در شهرستان رشت دستگير شد. بازجويي از مرد 40ساله زيرنظر سرهنگ فلاح‌كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان شروع شد و او در تحقيقات راز 7جنايت را فاش كرد.
متهم گفت: سال‌هاست كه با ماشينم مسافركشي مي‌كنم. البته مدتي هم در كارگاه چوب‌بري كار مي‌كردم و چند وقتي هم در يك كشتي در بندرعباس آشپز بودم اما شكست در زندگي با همسر اولم باعث شد تا از تمام زنان متنفر شده و تصميم به انتقام‌جويي از آنها بگيرم.

وي ادامه داد: طعمه‌هايم كساني بودند كه به‌عنوان مسافر سوار ماشينم مي‌‌شدند. سر صحبت را با آنها باز مي‌‌كردم و از همان لحظه نقشه قتل‌شان را مي‌كشيدم. پس از دوستي با آنها، برخي از طعمه‌هايم را به خانه‌ام مي‌كشاندم و آنها را به قتل مي‌رساندم يا داخل ماشينم به زندگي آنها پايان مي‌دادم. گاهي به زنان چاقو مي‌زدم يا اينكه خفه‌شان مي‌كردم. پس از آن اجساد را مثله كرده و در حاشيه شهر رشت، داخل جنگل يا رودخانه رها كرده يا اينكه در جايي دفن مي‌كردم.

وي گفت: تا سال 88، 3‌زن را به قتل رساندم اما پس از آشنايي با همسردومم قتل‌ها را متوقف كردم چون زن خوبي بود و به همين دليل توبه كردم و مدتي بعد صاحب يك دختر شديم. اما در سال 95به‌دليل مشكلات مالي و اين‌بار به‌خاطر سرقت طلا قتل‌ها را از سرگرفتم.

متهم در تحقيقات اوليه به قتل 7زن اقرار كرد كه بقاياي اجساد تمام آنها كشف شد. در همين حال بررسي‌ها نشان مي‌داد كه همسر دوم او در جريان برخي از جنايت‌ها بوده و حتي براي انتقال اجساد مثله شده با او همكاري كرده است. به اين ترتيب همسر وي به اتهام همدستي در جنايت دستگير شد اما فرزاد اصرار داشت كه همسرش در جنايت‌ها نقشي نداشته است. او گفت: اگر همسرم از قتل‌ها چيزي به پليس نگفت به‌خاطر اين بود كه او را تهديد به مرگ كرده بودم.

با وجود اين زن جوان دستگير شد و در اين ميان پليس كه حدس مي‌زد فرزاد قتل‌هاي بيشتري رقم زده باشد تحقيقات را ادامه داد. قاتل سريالي اصرار داشت كه فقط 7زن را به قتل رسانده است تا اينكه مدتي قبل همسر او كه در بازداشت بود قفل سكوت را شكست و راز هشتمين جنايت شوهرش را فاش كرد. او به مأموران گفت: شوهرم يك شب به خانه آمد و گفت زني را كشته و جسدش را در جاده طارم در نزديكي زنجان رها كرده است.

گفته‌هاي اين زن كافي بود تا مأموران پليس آگاهي استان گيلان بارديگر به تحقيق از متهم بپردازند. او وقتي ديد رازش فاش شده، گفت: قصدم پنهان كردن جنايت نبود چون من اهل دروغ گفتن نيستم اما حافظه‌ام خوب كار نمي‌كند و گاهي اتفاق‌ها را فراموش مي‌كنم. هشتمين طعمه‌ام زني بود كه به‌عنوان مسافر سوار ماشينم شد. او را هم مانند زنان قبلي به قتل رساندم و جسدش را در حاشيه جاده انداختم.

پس از اقرار اين مرد، مأموران به تحقيق در اين خصوص پرداختند و با استعلام از اداره آگاهي استان زنجان پي بردند كه گفته‌هاي قاتل سريالي صحت دارد و در سال گذشته جسد زني در حاشيه جاده طارم كشف شده بود.
با شناسايي هويت اين زن و خانواده‌اش تحقيقات در اين پرونده تكميل شد و با شكايت خانواده 8زن كه درخواست قصاص متهم را مطرح كرده‌اند، پرونده قاتل سريالي زنان گيلان به‌زودي با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري اين استان فرستاده خواهد شد.

  • قاتلان سريالي گلستان در انتظار اعدام


قاتل سريالي زنان گيلان در حالي قرار است به‌زودي پاي ميز محاكمه برود كه در استان گلستان، 2قاتل سريالي كه 13نفر را به قتل رسانده بودند با حكم دادگاه انقلاب به اعدام محكوم شدند.پرونده قتل‌هاي سريالي استان گلستان از فروردين سال94 روي ميز كارآگاهان پليس قرار گرفت. آن روز راننده خودروي پرايدي در حاشيه شهر گرگان به ضرب گلوله به قتل رسيد و تحقيقات براي كشف راز قتل او شروع شد.

كارآگاهان مدتي بعد توانستند پدر و پسري را به جرم اين قتل دستگير كنند و در اين ميان پدر علاوه بر قتل راننده پرايد به جنايت ديگري در شهرستان كردكوي نيز اعتراف كرد. او همچنين به چندين سرقت مسلحانه‌ اقرار كرد و در ادامه بازجويي‌ها قاتلي به نام حسين را به پليس معرفي كرد كه سال‌ها در نقاط مختلف استان گلستان دست به جنايت زده بود. حسين در شهرستان گنبد دستگير شد و اعتراف كرد كه در جريان سال‌ها فعاليت مجرمانه 11نفر را به قتل رسانده است. او گفت كه قتل‌ها را از سال79 آغاز كرده و قربانيانش را بيشتر در جريان سرقت يا انتقام‌جويي به قتل رسانده است.

حسين جزئيات تمامي قتل‌هايش را نزد كارآگاهان پليس بازگو كرد و پس از آن خانواده قربانيان يكي پس از ديگري شناسايي شدند و صحنه قتل‌ها بازسازي شد. به اين ترتيب پرونده حسين و پدر و پسري كه پيش از او دستگير شده بودند براي محاكمه به دادگاه فرستاده شد و آنها نزد قضات دادگاه نيز به بيان جزئيات قتل‌ها و سرقت‌هايشان پرداختند.

در ادامه پرونده متهمان به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد و در نهايت با گذشت بيش از 2سال از دستگيري متهمان، رئيس‌كل دادگستري استان گلستان رأي پرونده 8هزار صفحه‌اي متهمان را كه به باند قاتلان سريالي گلستان معروف شده بودند، اعلام كرد. هادي هاشميان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان رديف اول و دوم را به اعدام در ملاءعام و متهم رديف سوم را به نفي بلد (تبعيد) محكوم كرد.

وي افزود: اين باند سه نفره، 80فقره سرقت مسلحانه و 13فقره قتل در فاصله سال‌هاي 79 تا 94 در استان‌هاي گلستان و مازندران مرتكب شدند.رئيس‌كل دادگستري گلستان گفت: رسيدگي به اين پرونده پس از اعلام نظر ديوان عالي كشور از بهمن95 در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد في‌الارض و محاربه آغاز شده بود و حكم صادر شده در دادگاه انقلاب، قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است. وي با بيان اينكه با صدور اين حكم، پرونده اعضاي باند در دادگاه انقلاب بسته شد، افزود:

اين پرونده براي رسيدگي از جنبه‌ خصوصي جرم در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه كيفري يك استان ارسال شد. به گفته وي، اعضاي اين باند، دام، انواع ماشين‌آلات كشاورزي، موتور آب، موتورسيكلت و خودروهاي سواري را سرقت مي‌كردند و درصورت مقاومت مالباختگان آنان را با اسلحه به قتل مي‌رساندند.

کد خبر 384429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha