همشهری آنلاین: چشم ها دراستقبال از ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس دیگر توان تحمل نداشتند و زودتر از آسمان باریدند و پاییز باران اشک دید، گوشی‌ها هم نقش مهمی در ثبت خاطره داشتند یکی فیلم می گرفت و دیگری عکس، انگار همه خبرنگار شده بودند.

تشییع

همزمان با ایام محرم ومراسم‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آیین استقبال از پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده با حضور جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف کشورمان در هفته گذشته برگزار شد.

در این برنامه که در آستانه هفته نیروی انتظامی در مرز بین‌المللی شلمچه در شهرستان خرمشهر برگزار شد پرسنل ناجا به استقبال پیکر پاک و مطهر ستارگان تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و آیین ویژه‌ای را اجرا کردند.

مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهالی اهواز، آبادان، خرمشهر، مینوشهر و اروندکنار به همراه سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاج های گل به استقبال پیکر مطهر 119 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و تابوت آنها را دربر گرفتند.

پس از برگزاری آیین استقبال رسمی در مرز شلمچه، پیکر مطهر شهدای گرانقدر به شهر اهواز منتقل شد.

دیروز جمعه نیز مراسم تشییع پیکر مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در اهواز به نحو شایسته و در خور شان شهیدان پر آوازه کشورمان برگزار شد.

«همه منتظر بودند و چشم به راه؛ 13 سال داشت، دختری نشسته بر صندلی چرخ دار و کودکی که در کالسکه با مادرش آمده بود.
سوال پشت سوال اینکه شهداء کی می آیند؟ و جواب تنها یک واژه بود: بزودی. هیچ کس خسته نبود حتی نسیم هم مهربان شده بود و می وزید با اشتیاق.

از دور ماشین های چراغ گردان خبرِ رسیدن فرزندان این سرزمین را دادند و صدای مداح که با سوز می خواند 'همه آرزومونه شهید بشیم' خبرنگارها و مردم با سرعت می دویدند و از یکدیگر سبقت می گرفتند گو اینکه همه می خواستند اول باشند و به مردانی برسند که آنها بودند وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ.

ماشین ها زنجیر وار پیکر مطهر شهدا را حمل می کردند و مسیر خیابان ها را به طرف میدان شهدا طی می کردند. سربندهای رنگارنگ که مزین با نام ائمه در میان شور شوق نسیم به اهتزاز در آمده بود و دست طلب مردم برای دریافت آنها دیدنی بود.

مادری دسته گل به دست داشت و آن را به نشان خوش آمد گویی تکان می داد، مردم پا به پای ماشین ها می دویدند و لحظه ای که ازدحام می شد و کاروان از حرکت باز می ایستاد دست ها به طرف تابوت شهدا دراز می شد تا فاتحه ای بخوانند و حاجتی بگیرند و چهره خود را متبرک کنند.

به میدان شهدا که رسیدند صدای طبل ها و شیپور بلند شد. همه نیروهای مسلح حضور داشتند. گروهی همرزمان خود را مشایعه می کردند و گروهی قهرمانان این سرزمین را؛ کاروان در خیابان پیچید و مسیر حسینه ثارالله را پیش گرفت.

در مسیر دسته های سینه زنی در هر مقطع از خیابان می ایستادند و بر کربلایی های 8 سال دفاع مقدس سینه می زدند و می گریستند. در آن هیاهو اتباع خارجی نیز حماسه ای دیگر از این سرزمین را منعکس می کردند تا بگویند که این مردم هنوز شهید پرور و شهید دوست هستند. الحق که شهادت هنر مردان خداست.»

باید گفت که ایران اسلامی با قدوم 119 شهید تازه تفحص شده در ماه محرم دوباره عطرآگین شد.

کد خبر 384415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha