همشهری آنلاین: فرماندهی آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد که برد رادارهای سامانه پیشرفته ضد موشکی تاد آمریکا در این کشور به یکهزار کیلومتر می‌رسد. قبلا برد این رادارها نزدیک به دو هزار کیلومتر عنوان شده بود که می‌تواند موشک‌ها را به آسانی در این محدوده ردیابی کند.

برد رادارهای تاد آمریکا در کره جنوبی یک هزار کیلومتر اعلام شد

به گزارش ایرنا فرماندهی آمریکا در بیانیه ای آورده است هر موشکی که در برد یکهزار کیلومتری پرتاب شود رادارهای تاد قادر به ردیابی آن خواهند بود و برای هدف قرار دادن از آنها استفاده خواهد شد.

پیشتر آمریکا شش واحد موشک انداز مرتبط با تاد و رادارهای آن را در زمین گلف سیونگجو در 300 کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره راه اندازی کرده است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی پیشتر گزارش کرده است که محموله های دیگر این سامانه پیشرفته ضد موشکی که می تواند موشک های جنگی را در ارتفاع 150 تا 200 کیلومتری هدف قرار دهد و برد رادارهایش به دو هزار کیلومتر می رسد به این زمین گلف منتقل شده است.

کسانی که باید کار آرایش و عملیاتی کردن این سامانه را انجام دهند متخصصانی هستند که از پایگاه گوام آمریکا و پایگاه فورت بلیس تگزاس به کره جنوبی اعزام می شوند.

تاد برای هدف قرار دادن موشک هایی از نوع اسکاد و رودونگ مورد استفاده قرار می گیرد که ارتفاعی بین 40 تا 150 کیلومتر دارند و تا سه هزار کیلومتر برد آنهاست.

کره جنوبی یک ماه قبل از آرایش کامل سامانه در خاک خود خبر داد در همین زمینه چین ضمن انتقاد به آن خاطر نشان کرد این سامانه منافع ملی و نظامی چین را به مخاطره می اندازد.

کد خبر 384395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha