همشهری آنلاین: داده‌های اقتصادی مثبت و تقویت سود خزانه‌داری آمریکا باعث بالا رفتن ارزش سهام و دلار در معاملات امروز آسیا شد و در نتیجه قیمت طلا به کمترین میزان خود در حدود ۷ هفته اخیر کاهش یافت.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سه‌شنبه 11 مهرماه پس از این که داده‌های اقتصادی مثبت و تقویت سود خزانه‌داری آمریکا باعث بالا رفتن ارزش سهام و دلار در معاملات امروز آسیا شد، قیمت طلا به کمترین میزان خود در حدود ۷ هفته اخیر کاهش یافت.

شاخص اسپات‌گلد با لغزشی ۰.۱ درصدی به ۱۲۶۹.۲۰ دلار برای هر اونس رسید این در حالی‌ است که قیمت طلا در معاملات امروز برای چند لحظه به ۱۲۶۷.۷۶ دلار برای هر اونس رسید که کمترین میزان آن از اواسط ماه آگوست است.

پیش‌خرید طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با افت ۰.۳ درصدی به قیمت ۱۲۷۲ دلار برای هر اونس رسید.

تحلیل‌گر اینتل اف‌سی‌استون، ادوارد میر در یادداشتی گفت: هیچ شکی وجود ندارد که در حال حاضر طلا با مشکل مواجه شده است و حداقل سه متغير بر خلاف آن در حال حرکت هستند؛ دلار قوی‌تر، نرخ سود خزانه‌داری بالاتر، و کاهش تنش‌های کره شمالی.

او ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌کنیم طلا قبل از این که مجددا تقویت شود تا حد ۱۲۴۵ دلار برای هر اونس، افت کند.

دلار آمریکا با افزایش نرخ سود اوراق خزانه‌داری و انتشار داده‌های قوی از بخش تولید، رشد کرد و در برابر ین به بالاترین میزان خود از نیمه آگوست تاکنون دست یافت.

این در شرایطی است که اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده و احتمال بیشتر افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر هم به تقویت دلار کمک کرد.

کد خبر 384055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha