همشهری آنلاین: گزارش اپل و گوگل از میزان دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات خصوصی کاربران منتشر شد.

گوگل

براساس گزارش BBC، شرکت گوگل اعلام کرد میزان درخواست‌های دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۱۷ حداکثر میزان خود طی ۶ سال گذشته رسیده‌است.

گوگل به تازگي اعلام كرد كه دولت آمريكا در نيمه اول سال 2017 ميلادي درخواست دسترسي به داده‌هاي 48902 نفر از كاربران اين شركت را داشته‌است كه اين ميزان نسبت به آمار مشابه سال گذشته 24 درصد بيشتر است.

شركت اپل اين افزايش ميزان درخواست‌ها را 62 درصد اعلام كرده‌است و به گزارش اين شركت ميزان درخواست دولت آمريكا براي دسترسي به كاربران اين شركت در دوره زماني مشابه، به 6407 رسيده‌است. گروه حريم خصوصي بين‌المللي پيش‌بيني كرده‌است اين آمار به زودي با افزايشي چشمگير مواجه خواهند شد.

آمريكا در رقابت براي دسترسي به اطلاعات خصوصي كاربران از گوگل از ديگر كشورها جلوتر است، كره جنوبي،‌اسپانيا و برزيل ديگر كشورهايي هستند كه در اين زمينه دچار افزايش شده‌اند. اما در مقابل تعداد درخواست‌ها در بريتانيا با كاهشي 7 درصدي مواجه شده‌است.

شركت اپل در گزارش خود اعلام كرد درخواست‌هاي مطرح شده از سوي دولت آمريكا شامل دسترسي به اطلاعات ذخيره شده در فضاي ابر مانند عكس‌ها، ايميل‌ها، بك‌آپ‌هاي iOS، تماس‌ها و تقويم كاربران بوده‌است. اين اطلاعات 32 درصد از محتواي اطلاعات درخواست شده به شمار مي‌روند.

به گفته اپل افزايش درخواست دسترسي به داده‌ها بيش از هرچيز در راستاي بررسي در زمينه بررسي جرايم سايبري بوده‌است.

کد خبر 384023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha