همشهری آنلاین: وزیر دادگستری دولت اسپانیا هشدار داد در صورتی که پارلمان کاتالونیا به صورت یکجانبه استقلال این منطقه را اعلام کند، دولت مرکزی می‌تواند از اختیارات قانون اساسی برای معلق کردن خودمختاری کاتالونیا استفاده کند.

اسپانیا: کاتالونیا اعلام استقلال کند خودمختاری‌اش را لغو می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل کاتالا، وزیر دادگستری اسپانیا امروز در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مسئولان محلی در کاتالونیا گفتند ۹۰ درصد از ۲.۲۶ میلیون شرکت‌کننده در رفراندوم استقلال به نفع استقلال این منطقه خودمختار در اسپانیا رای دادند و حالا پارلمان این منطقه تصمیم دارد تا استقلال یکجانبه اعلام کند.

طبق بند ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا، دولت مرکزی این کشور می‌تواند اختیارات خودمختاری منطقه کاتالونیا را به حالت تعلیق در آورد.

کاتالا در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: بند ۱۵۵ همچنان وجود دارد. ما از تمامی قدرت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد. ما وظیفه داریم که مشکلات را حل کنیم و این کار را خواهیم کرد حتی اگر که استفاده از برخی تدابیر دردناک باشد. اما اگر که کسی اعلام استقلال کند باید بهشان بگوییم که نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید.

دولت مرکزی اسپانیا تلاش زیادی برای متوقف کردن این رفراندوم انجام داد و حتی برخی از حوزه‌های رای‌گیری را بست و صندوق‌ها و برگه‌های رای را ضبط کرد اما مردم کاتالونیا مقاومت کرده و در مدارس که حوزه‌های رای گیری بودند، تجمع کردند و مانع از ورود نیروهای امنیتی شدند تا این رفراندوم را برگزار کنند.

 

کد خبر 383935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha