همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد که نخستین تولید مشترک ایران و ارمنستان است، به نمایندگی از این کشور اروپایی به آکادمی اسکار معرفی شد.

Yeva

به گزارش همشهري آنلاين، آباد كه سابقه دستياري فيلمسازاني چون احمدرضا درويش، واروژ كريم‌مسيحي، همايون اسعديان، عليرضا داوودنژاد، ابوالفضل جليلي و... را در كارنامه دارد، در دومين تجربه كارگرداني خود پست دوربين «كارواجار» يا همان «يه‌وا» رفت و آن را به زبان مادري خود در ارمنستان ساخت. اين فيلم در نخستين حضور جهاني خود در جشنواره مونترال در كانادا به نمايش درآمد و اكران عمومي آن در ايروان هفته گذشته آغاز شد.

Yeva

«يه‌وا» داستان مادري به همين نام است كه به اتهام كشتن همسر ناچار است همراه دخترش از گذشته پردردسر خود بگريزد و زندگي را در مكاني نامعلوم از سر بگيرد. او كه در دهكده‌اي در قره‌باغ ارمنستان سكني گزيده، با هويتي تازه در ميان مردم شناخته مي‌شود. جمعي از سرشناس‌ترين بازيگران سينماي ارمنستان در «يه‌وا» ايفاي نقش كرده‌اند و نارين گرگوريان بازيگران اصلي فيلم است.

سينماي ارمنستان پس از استقلال از اتحاد جماهير شوروي هرگز نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان نشده و شايد «يه‌وا» بتواند اين سد را در نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بشكند. مهلت معرفي فيلم‌هاي خارجي‌زبان به آكادمي اسكار روز دوشنبه 10 مهرماه به پايان مي‌رسد و تا امروز يكشنبه بيش از 80 كشور نمايندگان خود را معرفي كرده‌اند.

کد خبر 383806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha