همشهری آنلاین: طلا پس از این که تحت تاثیر قوی شدن دورنمای افزایش مجدد نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری بیش از یک درصد کاهش یافت، در معاملات چهارشنبه ۵ مهرماه تقریبا ثابت بود.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۴.۸۹ دلار رسید.

قیمت‌ها در معاملات روز گذشته ۱.۳ درصد کاهش داشت که بزرگ‌ترین کاهش در بیش از دو هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۷.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۹.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش، در ۱۳۰۱.۷۰ دلار بسته شده بود.

یوییچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک آی سی بی سی استاندارد به رویترز گفت: طلا رشد قیمتی که از روز جمعه تحت تاثیر تنش‌های کره شمالی به دست آورده بود را در پی اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، از دست داد. اما تصور می‌کنم وضعیت کره شمالی جدی‌تر از سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا باشد. بنابراین طلا در حدود سطح کنونی حمایت خواهد شد و انتظار دارم قیمت این فلز به ۱۳۰۰ دلار باز گردد.

جانت یلن سه‌شنبه اظهار کرد که بانک مرکزی آمریکا باید به افزایش تدریجی نرخ‌های بهره با وجود ابهامی که نسبت به روند تورم وجود دارد، ادامه دهد. این اظهارات نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا برای پیش‌بینی یکی از اهداف سیاست کلیدی خود در کشمکش است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و از سوی دیگر از دلار پشتیبانی می‌کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، سه‌شنبه به کره شمالی هشدار داد که هرگونه گزینه نظامی آمریکا برای پیونگ یانگ ویران‌ کننده خواهد بود، اما استفاده از قدرت نظامی نخستین گزینه واشنگتن برای برخورد با برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای این کشور نیست.

ریسک‌های ژئوپلتیکی تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت خواهد کرد.

دلار به بالاترین حد در یک ماه گذشته صعود کرد و بازده اوراق قرضه با بالارفتن ریسک افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر افزایش یافت، در حالی که بازارهای سهام آسیا به دلیل نگرانی‌ها پیرامون تحولات شبه جزیره کره، نزدیک به پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر ایستادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۸۲ دلار رسید. در معاملات روز گذشته قیمت نقره ۲.۴ درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش از اواسط ماه گذشته به این طرف بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۳.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۱۳.۴۰ دلار معامله شد.

کد خبر 383672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha