همشهری‌آنلاین: رائول رامو، وزیر امور خارجه منطقه خودمختار کاتالونیا اعلام کرد، با وجود مخالفت‌های شدید از سوی دولت اسپانیا مبنی بر برگزاری رفراندوم استقلال، این روند در زمان مشخص خود که همان ۹ مهر است، برگزار می‌شود.

 رائول روموا، وزیر امور خارجه منطقه خودمختار کاتالونیا گفت: مردم منطقه در روز موعود پای صندوق‌های رای می‌روند و آرای خود را برای موافقت با استقلال کاتالونیا از دولت اسپانیا اعلام می‌کنند. من هیچ شکی در این‌باره ندارم.

این اظهارنظر از سوی وزیر امور خارجه دولت خودمختار کاتالونیا چند روز پس از آن مطرح شده که قضات و دادستان‌های دولت مرکزی دستور به ضبط اموال مربوط به رفراندوم شامل میلیون‌ها برگ رای و مسدود کردن وب‌سایت‌های مرتبط با همه‌پرسی و همچنین بازداشت اعضای کلیدی تیم برنامه‌ریز رفراندوم داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،وزیر امور خارجه دولت منطقه‌ای کاتالونیا در ادامه گفت: هر زمان که مقام‌های دولت مرکزی تلاش کرده‌اند تا از برگزاری این رفراندوم جلوگیری به عمل آورند ما راه حل دیگری پیدا کرده‌ایم. ما هر آنچه را که برای برگزاری این همه‌پرسی لازم باشد در اختیار داریم و روند آن را تضمین می‌کنیم. ما می‌توانیم از ابتدا شروع کرده و برگه‌های رای را مجددا و هر زمان که لازم باشد چاپ کنیم و صندوق‌های رای را به حوزه‌های رای‌گیری بیاوریم.

این در حالی است که دولت مرکزی اسپانیا هزاران مامور پلیس را برای جلوگیری از برگزاری رفراندوم در کاتالونیا مستقر کرده است و مدام می‌گوید این همه‌پرسی غیرقانونی است و باید متوقف شود.

برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا باعث نگرانی نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر تاثیرگذار حزب حامی استقلال ملی اسکاتلند شده است،

او اخیرا نگرانی خود را درباره ممانعت مادرید از برگزاری رفراندوم اعلام کرد.

در همین حال وزیر امور خارجه دولت منطقه‌ای کاتالونیا نیز گفت، امیدوار است جامعه بین‌الملل پس از برگزاری رفراندوم نظر خود را اعلام کند و ادامه داد: در 25 سال گذشته 53 مورد رفراندوم تعیین حق سرنوشت در جهان برگزار شده‌است.

کد خبر 383661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha