همشهری آنلاین: ۱۳۰ مدرسه جدید برکت در سراسر کشور به طور همزمان با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی افتتاح شد.

مدرسه

به گزارش مهر، مراسم ویژه‌ افتتاح هم‌زمان ۱۳۰ مدرسه‌ جدید برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولین کشوری در تهران برگزار شد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروز با ارتقای توانمندی های دفاعی کشور، دشمنان جرات هیچ تعرضی به کشور ندارند، گفت: باید با ارتقای رتبه علمی، دست نیاز ما در حوزه دانش و فناوری هم از دیگران کوتاه شود تا انشاالله روزی برسد که در دنیا همه به زبان فارسی علم را بیاموزند. 

وی افزود: گفته شد تعداد زیادی ایتام و نیازمند تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند که بسیار خوب است. متاسفانه هنوز برخی مناطق محروم در گوشه و کنار کشور وجود دارد و چه قدر پسندیده است که درِ خانه یک فرد محروم در روستایی دورافتاده را بزنیم و بدون مزد و چشمداشت از او بپرسیم مشکلت چیست تا آن را حل کنیم.

آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امروز 130 مدرسه برکت افتتاح می‌شود عنوان کرد: امید است ریشه بیسوادی کنده شود. چرا كه تا ارتقای رتبه علمی در دنیا نداشته باشیم حرفمان پیش نمی رود.

وی خدمات بنیاد برکت به حوزه های علمیه را در کنار مدرسه سازی و دیگر خدمات مهم دانست و بیان کرد: بنیاد برکت خوشنامی خوبی در بین طبقات مختلف جامعه دارد.
  • نقطه آسيب كشور مسائل اقتصادي است
همچنين محمد مخبر در مراسم افتتاح ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور، از ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: نقطه آسیب کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و دشمن روی همین مساله طمع دارد.

مخبر تاکید کرد: امروز به لحاظ سیاسی در منطقه حرف اول را ایران می زند و هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود مگر اینکه ایران در آن دخیل باشد.

مخبر تاکید کرد: از این تریبون عرض می کنم که یک عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اساسی کشور لازم است از دلسوزان نظام و مردم خواهش می کنم مساله اشتغال و رفع فقر را جدی بگیرند زیرا این وضعیت زیبنده کشور نیست. کشور ظرفیت اداره دو برابر جمعیت فعلی را دارد.
  • ايجاد اشتغال كار اصلي ستاد اجرايي

مخبر اضافه کرد: ما تمام پرونده های بزرگ را به مناطق محروم بردیم و بیش از ۳۰ شرکت از طریق بورس و فرابورس آماده واگذاری به مردم است. همچنین از سال ۹۳ تاکنون از بیش از ۴۰ شرکت خارج شده ایم و موسسه دانش بنیانی را راه اندازی کرده ایم که زمینه خوبی برای ساماندهی دیگر شرکت های دانش بنیان است.

وی، پشتیبانی از ۳۵۰ گروه جهادی، احداث هزار و ۳۵۰ مدرسه و تحویل ۹۳۰ باب از آنها را از جمله خدمات ستاد اجرایی دانست و گفت: حدود ۴۰۰ مدرسه در حال ساخت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: ۲۵ هزار پروژه از مسجد و مدرسه و بیمارستان گرفته تا موارد دیگر احداث کرده ایم اما کار اصلی ما این نیست بلکه هدف اصلی ایجاد اشتغال است.

مخبر تاکید کرد: برای ۶۰ هزار بیمار سرطانی نسخه آنها را پوشش دادیم و سه هزار زوج نابارور شناسایی شدند که دو هزار مورد از آنها را پوشش دادیم و نتیجه آن تولد حدود ۲۵۰ کودک است که بیشتر آنها در مناطق محروم زندگی می کنند.

وی از ارائه وام قرض الحسنه به حدود ۵۰ هزار نیازمند خبر داد و گفت: کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی در ستاد اجرایی در حال انجام است.

ساخت مدارس برکت بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها و با اولویت مناطق محروم‌تر و نیازمندتر انجام می‌گیرد. بنیاد برکت برای تأمین و توسعه‌ فضای مناسب، ایمن و استاندارد تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و تاکنون قرارداد ساخت ۱۳۵۷ مدرسه با ۸۰۰۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش‌آموز را با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور منعقد کرده است.

با افتتاح ۱۳۰ مدرسه‌ برکت با بیش از ۷۰۰ کلاس درس را در سراسر کشور، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ی برکت به ۹۳۰ مدرسه می‌رسد و تا یک ماه آینده، شاهد افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت خواهیم بود.

کد خبر 383540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha