همشهری آنلاین: رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ و میر آبزیان رودخانه گاماسیاب کرمانشاه ناشی از ورود پساب کارخانه قند بیستون بوده است.

پساب کارخانه قند بیستون عامل مرگ ماهیان گاماسیاب بود

به گزارش ایسنا، جعفر حاصلی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب، پایش و بررسی توسط کارشناسان از محل وقوع مرگ و میر ماهیان انجام و نمونه‌هایی جهت آنالیز تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی موضوع مشخص شد پساب کارخانه قند بیستون بصورت خام و بدون هیچگونه عملیات تصفیه و با بار آلودگی زیاد وارد رودخانه گاماسیاب می‌شود که همین امر عامل مرگ ماهیان بوده است.

به گفته این مسئول، در بالادست محل ورود پساب کارخانه به رودخانه هیچگونه مرگ و میری مشاهده نشده است.

حاصلی یادآوری کرد: از محل استخرهای جمع‌آوری فاضلاب کارخانه نیز بازدید به عمل آمد و مشاهده شد سیستم‌های هوادهی استخرهای پساب غیرفعال است.

وی عنوان کرد: این واحد به دلیل آلایندگی و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد و در فعالیت خود سابقه ارتکاب تخلف مرگ و میر آبزیان را دارد.

رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه در رابطه با میزان خسارت و پیگیری آن خاطرنشان کرد: پساب وارد شده باعث مرگ و میر بسیار وسیعی در رودخانه گاماسیاب به طول حداقل شش کیلومتر شده و آبزیان رودخانه که ماهیان بندانگشتی و بزرگ بوده را تلف کرده است.

حاصلی با بیان این که تذکرات لازم به مدیرعامل کارخانه قند بیستون اعلام شده، گفت: تعداد ماهیان تلف شده و خسارتی که به محیط زیست وارد شده نیز با کار کارشناسی دقیق مشخص خواهد شد و برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی انجام می‌شود.

کد خبر 383503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha