همشهری آنلاین: به لطف هنرنمایی خیره‌کننده جودی دنچ، ویکتوریا امروز به قدرتمندترین و محبوب‌ترین شخصیت در تاریخ سینمای بریتانیا تبدیل شده است. با این حال، هستند چهره‌هایی که در سال‌های دور و نزدیک تا حدودی به تاج و تخت ملکه نزدیک شده‌اند.

Jesus

به گزارش همشهری آنلاین، «ویکتوریا و عبدل» تازه‌ترین فیلمی است که بر اساس شخصیت و زندگی ملکه بریتانیا ساخته شده و ملکه ویکتوریا را جانشین شرلوک هلمز در فهرست پرتکرارترین شخصیت‌های سینمایی کرده است. بر اساس آخرین پژوهش موسسه فیلم بریتانیا، امروز ملکه همراه با جیمز باند موضوع و شخصیت اصلی 25 فیلم سینمایی است اما شاید رکورد این دو چهره جذاب با شخصیت‌های دیگر در گوشه و کنار دنیا تهدید شود.

بازرس کلوزو
پیتر سلرز شش مرتبه در نقش سربازرس کلوزو در مجموعه فیلم‌های «پلنگ صورتی» ظاهر شد اما آلن آرکین، راجر مور و استیو مارتین دیگر بازیگرانی هستند که این نقش را در فیلم‌های دیگر تکرار کردند. هر چند شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند هنرنمایی مارتین را در نقش کلوزو فراموش کنند. در مجموع این هنر سلرز بود که به سربازرس فرانسوی جایگاهی ازلی و ابدی در تاریخ سینما بخشید و حتی کهنه به نظر رسیدن بازی او هم چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند. با در نظر گرفتن نسخه‌های انیمیشنی، کلوزو در دست‌کم 40 فیلم ظاهر شده است.

زن گربه‌ای
ارتا کیت به لطف بازی در مجموعه تلویزیونی «بتمن» راه خود را به سوی موفقیت و شهرت گشود و جولی نیومار هم راه او را رفت اما این میشل فایفر بود که در «بازگشت بتمن» تیم برتن به شخصیت زن گربه‌ای جان بخشید. این موفقیت تا زمانی ادامه داشت که هالی بری آن را به زمین گرم زد و البته آن هاتاوی در «شوالیه سیاه برمی‌خیزد» کریستوفر نولان دوباره زن گربه‌ای را به دنیای سینما بازگرداند.

ملکه الیزابت اول
شخص اول خاندان سلطنتی بریتانیا از سال 1912 وارد چرخه سینما شد و بر اساس آمار سایت معتبر imdb، نام و نشان او در بیش از 48 فیلم در قالب شخصیت اصلی یا بخشی از روایت تاریخی آمده است. کیت بلانچت نقش او را به زیبایی در «الیزابت» و «الیزابت: عصر طلایی» ایفا کرد و قرار است سال آینده میلادی مارگو روبی در «مری ملکه اسکاتلندی‌ها» در همین نقش ظاهر شود.

Fury

نیک فیوری
از نخستین ورود به دنیای کامیک‌های مارول، این کلنل نام‌آشنا حضوری خیره‌کننده در مجموعه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی داشت. تا اینکه سرانجام ساموئل ل جکسن نقش او را در مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» ایفا کرد و شکلی دیگر از زندگی به دنیای نیک فیوری پس از دوران دیوید هاسلهوف بخشید. «کاپیتان مارول» سال 2019 در واقع بیست و پنجمین حضور فیوری روی پرده نقره‌ای سینما خواهد بود.

عیسی مسیح
تاریخچه مسیح در سینما جلوه‌های جالب توجه از نگرش فرهنگی به مذهب را نشان می‌دهد. «بزرگ‌ترین داستان عالم» به کارگردانی جورج استیونز با بازی مکس فن سیدو در 1965 نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شد، در حالی که بازی جیم کاویزل را در «مصایب مسیح» مل گیبسن در 2004 صرفا تحسین کردند. سینماگران دهه 1970 هم روایت خودشان را از مسیح ارائه کردند؛ نسخه‌ای که بیشتر شبیه یک جوان پرشور بود تا پیامبر خدا.

کد خبر 383437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha