همشهری آنلاین: مناسبتی چون محرم و صفر فرصتی است تا سریال‌سازان پیام‌های مد نظر خود را از قاب تلویزیون در اختیار مخاطبان بگذارند.

سریال

سریال‌هایی که به لحاظ پیشینه باید با مجموعه‌های موفقی چون «مختارنامه»، «شب دهم»، «معصومیت از دست رفته»، «وفا»، «سفر سبز» و «پریدخت» رقابت کنند که در ایام عزاداری سال‌های گذشته پخش شده‌اند. امسال «عقیق» و «هاتف» مجموعه‌هایی هستند که تلویزیون پخش آنها را برای شب‌های محرم تدارک دیده است.

به گزارش ایسنا، تلویزیون علاوه بر این دو سریال جدید ویژه ایام محرم، سریال ۱۲ قسمتی «آخرین دعوت» و مجموعه‌های «زمانی برای عاشقی» و «معصومیت از دست رفته» را هم بازپخش می‌کند.

پخش سریال «مختارنامه» که تبدیل به روالی هر ساله برای تلویزیون شده بود، در محرم امسال بنا به تصمیم مدیران تلویزیون اتفاق نخواهد افتاد.

در این گزارش به مجموعه‌هایی می‌پردازیم که به عنوان گزینه‌های پخش در ایام محرم معرفی شده‌اند.

  • سریال خبرنگار محور «هاتف»/پخش از نیمه دوم محرم

سریال محرمی «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی از اوایل مرداد ماه در دیباجی تهران کلید خورد.

تلاش سازندگان در سریال هاتف این بوده است که در مضمون به مفهوم محرم پرداخته شود که این مفهوم به عدالت اشاره دارد. قهرمان قصه این سریال زنی به نام ریحانه است که زیبا بروفه نقش وی را بازی می‌کند. او یک خبرنگار و نویسنده مطبوعات است و در عین حال یک فعال اجتماعی هم است. ریحانه در این قصه به دلیل وصیت پدرش وارد یک چالش می‌شود و آن، همین پیگیری یک عدالت اجتماعی است،

فروغ فروهیده این سریال را نوشته است و پیش‌بینی می‌شود در دهه دوم ماه محرم سریال «هاتف» روی آنتن برود.

در خلاصه داستان می‌آید: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی می‌میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می‌شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشویی‌اش قرار می‌دهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی‌تواند در پشت در خانه آدم جا بماند... او پرده از ابهام وصیت پدر برمی‌دارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و بدست می‌آورد.

عوامل این سریال عبارتند از:

بازیگران: حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، سید مهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، الهه حسینی و...، تهیه کننده: نعمت چگینی، کارگردان: داریوش یاری، نویسنده: فروغ فروهیده، مدیرتولید: طاهر امانی، مدیرتصویربرداری: علی لقمانی، مدیرصدابرداری: فرشید کیوانمهر، مدیرچهره پردازی: سیدجلال موسوی، طراح صحنه: حسین اسدی، طراح لباس: شیده محمودزاده، مدیربرنامه ریزی: امین پیرحیاتی، مشاور رسانه ایی: مجتبی احمدی، دستیاراول کارگردان: داود باقری، مدیر تدارکات: مرتضی کریمی، تدوینگر: علیرضا کمال پور، صداگذاری و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی نژاد، جلوه های ویژه: احسان فانیان، عکاس: نازلی هروی.

«عقیق» با بهزاد فراهانی، شبنم مقدمی و هدایت هاشمی

سریال «عقیق» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی از شنبه اول مهر، از ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

سریال «عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت الله آن را در ۱۰ قسمت به نگارش در آورده است. در خلاصه آن آمده به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییِ که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریِ، این رضاییِ که تو می‌خوای ...

شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه حسینی، مجید رحمتی با حضور هدایت هاشمی و با هنرمندی نادر فلاح در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

بازپخش این سریال ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۱۰ و ۱۴ روز بعد است.

  • بازپخش «آخرین دعوت» در شبکه چهار

سریال ۱۲ قسمتی «آخرین دعوت» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و بازی فرامرز قریبیان، الهام حمیدی، حامد بهداد، زهره حمیدی، سیاوش طهمورث و ... از شنبه اول مهر ماه مصادف با دوم محرم، هر شب ساعت ۲۴ به روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

سریال داستان زندگی استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی‌فر را روایت می‌کند که نماینده سابق مجلس بوده و طی سفری کاری برای پیدا کردن اسنادی عازم زادگاهش در غرب کشور می شود اما در حادثه‌ای٬ دچار سانحه شده و بعد از به هوش آمدن در بیابان متوجه می‌شود که ...

این سریال که به مناسبت شب‌های محرم تدارک دیده شده هر روز ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می‌شود.

  • سریال‌های آی فیلم

شبکه تلویزیونی آی فیلم در ایام محرم ۲ مجموعه تلویزیونی برای پخش در نظر گرفته است.

آی فیلم انگلیسی سریال «زمانی برای عاشقی» را در انگلیس دوبله کرده و به همین مناسبت روی آنتن خواهد برد. همچنین آی فیلم عربی «معصومیت از دست رفته» را هم در جدول پخش خود قرار داده است.

مجموعه تلویزیونی «زمانی برای عاشقی» که در محرم سال ۱۳۹۲ از شبکه پنج پخش شد، داستان حاج‌مرتضی، بازاری خوشنام و دینداری است که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به حال و هوایی که سال‌ها از آن غفلت کرده، بازگردد.

فرهاد قائمیان نقش حاج مرتضی را برعهده داشته و رضا رویگری، عنایت شفیعی، علیرضا اوسیوند، حمید ابراهیمی، مهدی فقیه، نصرت میرعظیمی، کاظم هژیرآزاد، ا حمد علامه دهر، محمود مقامی، زهره حمیدی، امین ایمانی، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی، زهرا سعیدی  لیلا بلوکات، نفیسه روشن و سعیده عرب دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

مجموعه تلویزیونی زمانی برای عاشقی، از جمعه ۳۱ شهریور مصادف با اول محرم ساعت ۲۳:۳۰ از کانال انگلیسی آی فیلم روی آنتن می رود و تکرار آن نیز در سه نوبت، ساعت های ۰۵:۳۰، ۱۱:۳۰ و ۱۷:۳۰روز بعد  پخش خواهدشد.

مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» نیز همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) از کانال عربی آی فیلم به نمایش گذاشته می شود.

داستان این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی داوود میرباقری، به سده نخست هجری برمی‌گردد و با محوریت شخصیتی به نام شوذب شکل می‌گیرد. شوذب از یاران امام علی(ع) بوده، اما اکنون خزانه‌دار کوفه و امویان شده است. میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند. اولین زن ماریا است که زمانی مسیحی بوده است و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی(ع) دارد که به منزل آنها سر می‌زده است و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. دیدن شوذب، ماریا را به یاد علی(ع) می‌اندازد و همین به تدریج علاقه او را به شوذب شکل می‌دهد. ماریا که پس از مرگ مادر به دیر سپرده شده و راهبه مسیحی است، دل در گرو عشق شوذب دارد. شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود.

زن دوم یک یهودی است به نام حمیرا که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را به تدریج با وسوسه به راه یابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد. امین تارخ در نقش شوذب، فریبا کوثری در نقش ماریای نصرانی، سارا خوئینی‌ها در نقش حمیرا، امین زندگانی، عزیزالله هنرآموز، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

«معصومیت از دست رفته» هر شب ساعت ۲۱ روی کانال عربی آی فیلم قرار می گیرد و تکرار آن نیز در ساعت های ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ روز بعد پخش خواهد شد.

کد خبر 383421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha