کارآگاهان پلیس آگاهی تهران پس از هفته‌ها تحقیقات تخصصی اعضای باندی را دستگیر کردند که تا حالا میلیاردها تومان از خانه‌های اعیانی در شمال پایتخت سرقت کرده‌اند.

متهمان

تحقيقات كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين باند از اواسط خردادماه آغاز شد. نخستين شاكي مردي بود كه مي‌گفت دزدان حدود 600ميليون تومان از خانه‌اش سرقت كرده‌اند. وي توضيح داد: تازه از مسافرت برگشته بوديم كه متوجه شدم قفل در خانه‌مان تخريب شده و دزدان با ورود به خانه حدود 600ميليون تومان اموال باارزش ازجمله چندين قاب ساعت طلاي مردانه و زنانه، جواهرات، دلار و پول نقد سرقت كرده‌اند. با شكايت اين مرد تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دزدان شروع شد تا اينكه چند روز بعد دومين مالباخته نيز راهي اداره آگاهي شد.

او گفت: وقتي به خانه برگشتم متوجه شدم ماشينم در پاركينگ نيست. هراسان به آپارتمانمان در طبقه چهارم رفتم كه ديدم دزدان وارد خانه شده و با تخريب گاوصندوق، 500ميليون تومان طلا، جواهر، دلار و سكه سرقت كرده و متواري شده‌اند. در ادامه مأموران با شكايت‌هاي مشابه ديگري هم روبه‌رو شدند. يكي ديگر از مالباختگان مي‌گفت كه دزدان با ورود به خانه‌اش 5/1‌ميليارد تومان، دلار، ساعت‌هاي مچي، سكه و حدود 5كيلو طلا دزديده‌اند و ديگري نيز مي‌گفت كه سارقان چندين سرويس برليان و جواهرات به ارزش1.5 ‌‌ميليارد تومان از خانه‌اش سرقت كرده‌اند.

كارآگاهان در بررسي‌ها متوجه شدند كه تمامي اين سرقت‌ها از سوي يك باند صورت گرفته است. آنها با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته يكي از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار به نام محسن را شناسايي و او را در خانه‌اي اعياني در غرب تهران دستگير كردند. با اطلاعات به‌دست آمده از او اعضاي ديگر باند نيز يكي بعد از ديگري دستگير شدند. متهمان اعتراف كردند كه با شناسايي خانه‌هايي كه كسي در آنها حضور نداشت، شبانه و با استفاده از خودروهاي مدل‌بالا راهي آنجا شده و دست به سرقت مي‌زدند. سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران گفت: با شناسايي تعدادي از خريداران اموال مسروقه، مقدار زيادي از اموال كشف و به مالباختگان بازگردانده شد و شاكيان احتمالي مي‌توانند به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 383318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha